Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Generația Z și obiceiurile de consum

Potrivit companiei de tendințe de piață, Exploding Topics, puterea de cumpărare globală a Gen Z este de 450 de miliarde USD, iar această cifră este de așteptat să crească în următorii ani, scrie roaliment.ro.

Podcast Generația Z și obiceiurile de consum (foto Yuri A_Shutterstock)
Podcast Generația Z și obiceiurile de consum (foto Yuri A_Shutterstock)

, 21.11.2024, 17:37

Potrivit companiei de tendințe de piață, Exploding Topics, puterea de cumpărare globală a Gen Z este de 450 de miliarde USD, iar această cifră este de așteptat să crească în următorii ani, scrie roaliment.ro.

Dar ce, mai ales, de unde și de ce cumpără tinerii Generației Z?

 

Generația ai cărei exponenți sunt nativi digitali, abili în a folosi tehnologia și rețelele sociale, influențați – dar nu în totalitate – de influenceri și atenți, unii, la impactul industriei modei asupra mediului și resurselor. Este important cumva să reciclăm hainele și să putem să le purtăm de cât mai multe ori în loc să ne cumpărăm altele, și să încercăm să fim creativi și să le modificăm sau să le asortăm, în așa fel încât să putem să le dăm o nouă viață, spune Andreea, 17 ani, elevă în clasa a 11 a la un liceu din București.

 

Ce cumpără, mai ales?

 

Am întrebat-o pe Claudia, 16 ani, clasa a 10 a: Deexemplu, în acest moment sunt foarte interesată de partea aceasta de skin care,nu partea de make-up.Și îmi doresc să investesc cât mai mult de la o vârstă cât mai fragedă,ca să nu trebuiască să investesc și mai mulți bani mai târziu în viață. În ceea ce ține de cumpărarea cosmeticelor, prefer varianta tradițională,pentru că mă simt mai în siguranță atunci când sunt eu în magazin fizic cu produsulși pot să citesc pe etichetă exact tot ce conține.

 

Digitalul nu a înlocuit însă definitiv modul clasic de a face cumpărături.

 

Oana are 15 ani, este în clasa a 9-a și spune: Prefer cumpăratul tradițional, mi se pare mult mai ușor și mai practic.În primul rând pot, de exemplu, lua haine să le probez, să le testezși astfel nu trebuie să le returnez dacă nu-mi place cum îmi vin. Deobicei încerc să găsesc alternative cât mai ieftinesau pe care mi le permit dar nu sunt foarte ieftine,ținând cont de faptul că nu o să-mi iau alte chestii, pentru a compensa cumva.De obicei cumpăr carti și haine. (…) Folosesc social media, dar dacă văd niște haine drăguțeși apreciez creația content creatorului și îmi place și vreau și eu să-mi fac acest outfit -da, o să încerc să-mi cumpăr, de exemplu, niște blugi de piele care mi-au plăcut,dar nu înseamnă că o să-mi iau fix pe aceia de firmă pe care îi are influencer-ul respectiv.

 

Tabloul acesta este în concordanță și cu ceea ce spun sociologii, și anume că tinerii din Generația Z trebuiesc priviți individual mai degrabă decât încadrați laolaltă în acest tipar care este emblema ”Generația Z”, pentru că există o variație în interiorul generației, spune sociologul Marian-Gabriel Hâncean, prof.univ.dr. în Departamentul de Sociologie al Facultății de Sociologie și Asistență Socială a Universității București, Președinte al Societății Sociologilor din România și membru al Asociației internaționale a specialiștilor în analiza rețelelor sociale (International Network for Social Network Analysis, INSNA).

 

RadioRomaniaInternational · Generația Z și obiceiurile de consum
Podcast Diferenţele generaţionale în percepţia cu privire la UE (foto A9_D_Busquets_-_Shutterstock)
GenZ Podcast marți, 24 decembrie 2024

Generația Z: În ce măsură diferă așteptările tinerilor cu privire la UE față de așteptările generațiilor anterioare?

Dacă în primul episod dedicat diferențelor generaționale în percepția cu privire la UE în țara noastră am avut în vedere membrii aceleiași...

Generația Z: În ce măsură diferă așteptările tinerilor cu privire la UE față de așteptările generațiilor anterioare?
Podcast Diferenţele generaţionale în percepţia cu privire la UE (foto A9_D_Busquets_-_Shutterstock)
GenZ Podcast vineri, 29 noiembrie 2024

Diferenţele generaţionale în percepţia cu privire la UE

Atitudinile față de UE sunt în schimbare, pe măsură ce dreapta se manifestă tot mai mult împotriva puterii de la Bruxelles, dar mulți tineri...

Diferenţele generaţionale în percepţia cu privire la UE
podcast Educația sexuală și dreptul la avort (foto Larisa Rudenko Shutterstock)
GenZ Podcast joi, 31 octombrie 2024

Generația Z. Educația sexuală și dreptul la avort

În luna aprilie a acestui an, Comisia Europeană a înregistrat Inițiativa cetățenească europeană My Voice, My Choice: Pentru avorturi sigure...

Generația Z. Educația sexuală și dreptul la avort
Podcast obiceiuri alimentare la tineri (foto Alessandro Biascioli - Shutterstock)
GenZ Podcast vineri, 25 octombrie 2024

Generația Z și obiceiurile alimentare

Există, fără dubii, obiceiuri alimentare specifice fiecărei generațíi, care sunt o combinație de tradiții familiale, modă de gașcă și...

Generația Z și obiceiurile alimentare
GenZ Podcast luni, 30 septembrie 2024

Generaţia Z şi raportarea la ideea de spiritualitate

La momentul Recensământului din 2011, România era a patra țară din lume ca număr de ortodocși: 18.750.000 de credincioși, adică 7,2% din...

Generaţia Z şi raportarea la ideea de spiritualitate
GenZ Podcast sâmbătă, 21 septembrie 2024

Generația Z și nevoia de programe de internship

O cercetare Eurostat din luna august arată că România se numără printre ţările membre cu cei mai mulţi şomeri în rândul proaspeţilor...

Generația Z și nevoia de programe de internship
GenZ Podcast joi, 06 iunie 2024

Comunicarea politică cu Generația Z în contextul alegerilor

65% dintre tinerii din România declară că sunt pregătiți să marcheze pe buletinul de vot o opțiune diferită de cea anterioară. În acest...

Comunicarea politică cu Generația Z în contextul alegerilor
GenZ Podcast vineri, 31 mai 2024

Generația Z: Au devenit schimbările climatice mai mult sau mai puțin o prioritate?

Încălzirea globală și sustenabilitatea sunt considerate probleme ale generațiilor tinere, care vor trebui să înfrunte o lume în care efectele...

Generația Z: Au devenit schimbările climatice mai mult sau mai puțin o prioritate?

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company