Radio România – 96
Radio România sărbătoreşte azi 96 de ani de emisie neîntreruptă. În semn de apreciere pentru rolul jucat în istoria României, ziua de 1 noiembrie a fost instituită de Parlament drept zi naţională a radioului.
Sorin Iordan, 01.11.2024, 12:30
Radio România sărbătoreşte 96 de ani de când a intrat pentru prima dată în casele ascultătorilor din ţară şi din străinătate. La 1 noiembrie 1928 a avut loc difuzarea primei emisiuni a serviciului public de radio al Societăţii de Difuziune Radiotelefonică, instituţie ce poartă astăzi numele de Societatea Română de Radiodifuziune, cunoscută sub numele de brand Radio România. În acelaşi an, 1928, dirijorul şi compozitorul Mihail Jora a înfiinţat Orchestra Radio, astăzi Orchestra Naţională Radio, ansamblu ce sărbătoreşte aceeaşi vârstă.
Posturile Radio România au peste 3 milioane de ascultători pe zi, a declarat preşedintele director-general al intituţiei, Răzvan-Ioan Dincă. Acesta a spus că, după atâţia ani de când activează pe scena mediatică internă şi internaţională, Radio România trebuie să se reinventeze şi să se facă mai atrăgător pentru publicul tânăr, foarte ancorat în online.
Răzvan-Ioan Dincă: „Trebuie să ne gândim cum reinventăm radioul şi pentru publicul tânăr. Iar un pas, zic eu esenţial, e acela să coborâm conţinutul din on air în digital, lucru pe care anul acesta cred că l-am definitivat prin faptul că am terminat acum toate site-urile Radio România, inclusiv cele de la regionale, şi urmează să le reintegrăm pe toate într-un singur portal care să cuprindă toate ştirile pe care voi le faceţi în on air, ceea ce cred eu că va aduce un plus şi o atracţie pentru un public mai tânăr.”
Dincă a lăudat activitatea Radio România Muzical şi Radio România Cultural, care furnizează conţinut cultural relevant şi care au o audienţă solidă, dar şi prezenţa postului public de radio la evenimentele sportive importante desfăşurate în 2024.
Totodată, a dat asigurări că, în contextul alegerilor prezidenţiale şi parlamentare programate la acest sfârşit de an, Radio România va continua să fie o o platformă de exprimare echidistantă pentru candidaţi şi i-a îndemnat pe aceştia să transmită mesaje relevante pentru publicul ascultător.
Răzvan-Ioan Dincă: „Mesajul pe care îl dau celor care participă, din punct de vedere al candidaţilor, la aceste alegeri e un mesaj pe de o parte serios, prin care spun că noi suntem echidistanţi şi în acelaşi timp avem o platformă ce distribuie către trei milioane, trei milioane şi jumătate de oameni pe zi mesajele lor.
Pe de altă parte, într-o notă mai puţin serioasă, să ţinem cont că de fiecare dată când sunt alegeri, după ce calculăm studiul de audienţă, vedem că audienţele scad un pic. Şi aşa că îi rugăm frumos pe cei care participă atât la parlamentare, cât şi la prezidenţiale să-şi facă clipurile de promovare pe care noi suntem obligaţi să le dăm prin lege, timpii de antenă pe care i-o alocăm, să facă relevant acel conţinut, să ne spună lucruri la radio care ne interesează şi lucruri care vor creşte audienţa, n-o vor scădea.”
În semn de apreciere pentru rolul determinant pe care radioul public l-a avut şi îl are în istoria României, Parlamentul de la Bucureşti a decis, în decembrie 2019, instituirea zilei de 1 noiembrie ca zi naţională a radioului.