AEP: până joi, 26 septembrie, pentru alegerile prezidenţiale, 6.751 de alegători au depus cereri pentru a vota la secţie şi 4.562 s-au înregistrat pentru a vota prin corespondenţă
Autoritatea Electorală Permanentă a transmis un comunicat de presă privind numărul alegătorilor români aflați în afara țării înregistrați pe portalul www.votstrainatate.ro pentru alegerile prezidențiale și pentru alegerile parlamentare din anul 2024.
România Internațional, 26.09.2024, 18:28
AEP anunţă că, până joi, pentru alegerile prezidenţiale din acest an, 6.751 de alegători au depus cereri pentru a vota la secţie şi 4.562 s-au înregistrat pentru a vota prin corespondenţă.
De asemenea, până la aceeaşi dată, pentru alegerea Senatului şi Camerei Deputaţilor, 6.067 de cetăţeni au depus cereri pentru a vota la secţie şi 4.278 s-au înregistrat pentru a vota prin corespondenţă.
Alegătorii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării care doresc să voteze la alegerile prezidenţiale sau parlamentare din acest an prin corespondenţă se pot înregistra online pe portalul web www.votstrainatate.ro.
Site-ul www.votstrainatate.ro cuprinde secţiunile: Alegerea Preşedintelui României şi Alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, în cadrul cărora există două categorii: Alegător în străinătate la o secţie de votare şi Alegător în străinătate prin corespondenţă.
Conform AEP, alegătorii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate care doresc să îşi exercite dreptul de vot prin corespondenţă trebuie să se înregistreze cu această opţiune pentru fiecare tip de scrutin. Termenul-limită de înregistrare ca alegător prin corespondenţă la alegerile pentru preşedintele României este data de 10 octombrie, iar la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor este data de 17 octombrie.
În acest sens, alegătorii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate trebuie să completeze un formular online, în care să menţioneze numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de domiciliu sau reşedinţa, adresa de e-mail, precum şi opţiunea de transmitere în ţară sau la reprezentanţa diplomatică a votului exprimat prin corespondenţă. La acest formular, alegătorul trebuie să anexeze copia scanată sau fotografia actului de identitate şi a documentului care dovedeşte dreptul de şedere, eliberat de autorităţile străine, precizează sursa citată.
Lista documentelor care atestă reşedinţa în străinătate, stabilită prin ordin al ministrului Afacerilor Externe, poate fi consultată pe site-ul Autorităţii Electorale Permanente sau al Ministerului Afacerilor Externe, fiind accesibilă la următorul link:
După finalizarea procedurii de înregistrare pe portal, alegătorul va primi un e-mail de verificare care conține un link valabil pentru 24 de ore, ce trebuie să fie accesat pentru confirmarea cererii, în caz contrar nerealizându-se validarea înregistrării. Soluționarea cererii alegătorului din străinătate pentru votul prin corespondență se face de către AEP, în termen de 5 zile de la confirmarea, de către acesta, a e-mailului de verificare, precizează AEP.
Întrebări și sesizări legate de procedura de înregistrare pot fi transmise la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro.
Sursa Comunicat AEP