Noi obiective privind emisiile de CO2
UE vrea mașini mai puțin poluante. Până în 2030 producătorii europeni de mașini vor trebui să reducă cu 40% emisiile de carbon.
România Internațional, 12.10.2018, 09:38
UE vrea mașini mai puțin poluante. Până în 2030 producătorii europeni de mașini vor trebui să reducă cu 40% emisiile de carbon.
Parlamentul European a propus reducerea emisiilor de CO2 provenite de la autoturisme cu 40% până în 2030,cu un obiectiv intermediar de 20% până în 2025. In acelaşi timp, se are în vedere accelerarea lansării autovehiculelor electrice. Noile reguli mai cer ca 35% dintre mașinile noi vândute începând cu 2030 să fie electrice sau hibride. Acum, acestea au sub 2% din piață. Deputații au solicitat, de asemenea, măsuri în ceea ce privește locurile de muncă și competențele pentru a ușura trecerea industriei automobilelor la mașini mai curate.
Raportoarea Miriam Dalli, membru în Parlamentul European: Mă bucur pentru că împreună reușim să asigurăm integritatea de mediu a industriei. Am căzut de acord că este nevoie de limite pentru emisii, valorile pe care ne bazăm trebuie să fie valori măsurate și nu valori declarate de producătorii de autoturisme. Emisiile nu mai trebuie să fie măsurate doar la început, ci de-a lungul întregii perioade de viață a vehicului. Deci vom avea o tehnologie mai ecologică și carburanți mai ecologici. E nevoie de infrastructură pentru încarcare. Trebuie să încurajăm producția de baterii. De asemenea, trebuie să fim mai ambițioşi pentru că avem studii care arată în mod clar că trebuie să luăm măsuri decisive. Asta va duce la stimularea inovării și investițiilor în UE. Se vor crea noi locuri de muncă în următorii ani, mai ales dacă UE are o strategie pe termen lung care să atragă investiții în producția de baterii în UE.
Transportul rutier este responsabil pentru 22% din emisiile de gaze cu efect de seră ale Uniunii Europene. Potrivit Executivului comunitar, în prezent, în UE sunt disponibile doar şase modele de autovehicule electrice, faţă de peste 400 de modele în Asia. Pentru a încuraja producţia de vehicule electrice, Comisia Europeană ar urma să aloce 800 de milioane de euro pentru a sprijini construirea de puncte de încărcare pentru vehicule electrice şi alte 200 de milioane de euro pentru dezvoltarea de baterii destinate vehiculelor electrice.
România a înaintat statelor membre UE o propunere prin care producătorii şi importatorii de autovehicule să fie stimulaţi să comercializeze acest tip de vehicule la preţuri accesibile pentru ţările în care populaţia are venituri medii reduse.