Google, din nou în vizorul Bruxelles-ului
Compania Google este din nou anchetată din cauza practicilor de publicitate digitală.
Lica Manolache, 18.06.2021, 20:01
Motorul de căutare Google este din nou în vizorul organismelor de reglementare a concurenţei din Uniunea Europeană urmează. Bruxelles-ul ca lansa o nouă prin lansarea investigaţie ce vizează practicile de publicitate digitală a companiei. Ancheta Comisiei Europene ar putea fi lansată până la finalul acestui an, conform surselor agenției Reuters, citată de Agrepres.
Google a realizat venituri de 137 miliarde de dolari numai din publicitatea digitală pusă la dispoziție anul trecut. Mesajele publicitate din motorul de căutare, YouTube şi Gmail, au fost responsabile pentru cea mai mare parte din vânzările şi profiturile realizate de Google. Circa 16% din veniturile companiei au venit de pe urma Google network business, în cadrul căreia alte companii media utilizează tehnologia Google pentru a vinde publicitate pe site-urile lor web şi aplicaţiile lor, potrivit aceleiași surse.
Conform unui chestionat trimis rivalilor Google şi terţelor părţi la începutul acestui an, chestionar consultat de Reuters, executivul comunitar i-a întrebat dacă advertiserii au primit reduceri atunci când utilizează intermediarii Google, care permit agenţiilor de publicitate sau agenţiilor media să cumpere publicitate de la mai multe surse.
Amendă uriașă, primită în Franța
Motorul de căutare Google, deținut de compania Alphabet, este deja obișnuită cu amenzile venite din Europa. În ultimii zece ani, Comisia Europeană a aplicat amenzi în valoare totală de 8,25 miliarde de euro deoarece Google a blocat rivalii în ceea ce priveşte cumpărăturile online şi publicitatea online. La începutul acestei luni, și Franța a amendat compania americană cu 220 milioane de euro în urma unei investigaţii care a arătat că Google a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţa de publicitate online. Ca urmare, Alphabet a acceptat să facă schimbări la unele din serviciile sale de publicitate online extrem de folosite, în urma încheierii unui acord cu Autoritatea de Reglementare Antitrust din Franţa.
Alexa, Siri, și Google Assistant fac obiectul unei noi anchete a Comisiei
De altfel, și ceilalți giganți online se află în atenția autorităților de la Bruxelles. Creşterea puterii de piaţă a asistenţilor vocali Alexa (Amazon), Siri (Apple) şi Google Assistant (Alphabet) a dat naştere la îngrijorări cu privire la posibile practici anticoncurenţiale potrivit unui recent comunicat al Comisei Europene. Anunțul a fost făcut după publicarea rezultatelor anchetei sale sectoriale în materie de concurenţă pe pieţele produselor şi serviciilor legate de internetul obiectelor, mai informează Reuters. Cele trei companii dețin cei mai populari asistenţi vocali de pe dispozitivele din Europa.
Atunci când am lansat această anchetă sectorială, ne gândeam că ar putea exista riscul apariţiei unor controlori ai fluxului de informaţii în acest sector. Eram îngrijoraţi că aceştia şi-ar putea utiliza influenţa pentru a prejudicia concurenţa, în detrimentul dezvoltării întreprinderilor şi al consumatorilor. Din primele rezultate publicate astăzi rezultă că mulţi actori din acest sector ne împărtăşesc preocupările. Această analiză va contribui la viitoarele noastre acţiuni în materie de asigurare a respectării normelor şi de reglementare; prin urmare, aşteptăm cu interes să primim în continuare feedback din partea tuturor părţilor interesate în lunile următoare”, a declarat comisarul pentru Concurenţă, Margrethe Vestager.