Fonduri europene pentru transportul de călători
România primește aproape 120 de milioane de euro pentru o serie de proicete ce vizeză transportul, inclusiv pentru linia feroviară ce va face legătura între Aeroportul Optoeni și Gara de Nord din Capitală.
Lica Manolache, 19.07.2020, 20:51
Comisia Europeană anunță acordarea a circa 2,2 miliarde de euro pentru 140 de proiecte-cheie de transport. Din acest fond, România beneficiază de o investiție de 118 milioane de euro pentru zece proiecte ce vizează transportul. Acestea vor contribui la construirea pe întregul continent a legăturilor de transport care lipsesc, vor sprijini transportul sustenabil și vor crea locuri de muncă.
Proiecte feroviare românești, sprijinite cu fondurile europene
Printre proiectele care beneficiază de banii sosiți de la Uniune se află și linia ferată ce va face legătura dintre Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni și Gara de Nord din București pentru care s-a acordat o finanțare de 48, 4 milioane de euro. Aflată într-un stadiu avansat de construcție, linia trebuia să fie dat în folosire în acest an, înainte de începerea Campionatului European de Fotbal, reprogramat din cauza pandemiei de COVID-19. În prezent, se așteaptă o decizie a justiției privind exproprierile realizate de guvernul de la București.
Pentru modernizarea liniei de cale ferată București – Craiova sunt disponibile 17,4 milioane de euro. Proiectul are ca scop modernizarea liniei de cale ferată București – Craiova. Partenerii vor analiza starea curentă a liniei de cale ferată pentru a identifica zonele cu deficiențe și studiul de fezabilitate necesar pentru următoare etape de dezvoltare a proiectului.
Aproape 10 milioane de euro vor merge către linia de cale ferată Coslariu – Cluj-Napoca prin care se va analiza condiția actuală a liniei de cale ferată pentru a identifica zonele cu deficiențe și pentru a realiza un studiu de fezabilitate ce va ajuta la pregătirea pașilor necesari pentru următoarele etape ale proiectului.
26,7 milioane de euro se vor îndrepta către modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Suceava, iar alte 4,3 milioane de euro vor fi investite în modernizarea subsistemele de cale ferată (șinele și instalațiile) din cadrul Complexului Feroviar București Nord, prin implementarea unui sistem ce asigură interoperabilitate.
Adina Vălean: O contribuție esențială pentru impulsionarea redresării economice
Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat că această finanțare poate produce investiții de două ori mai mari: Contribuția UE în cuantum de 2,2 miliarde EUR la această infrastructură de transport esențială va contribui la impulsionarea redresării; ne așteptăm ca această contribuție să genereze investiții în valoare de 5 miliarde EUR. Investim în diferite tipuri de proiecte, cum ar fi transportul pe căi navigabile interioare, conexiunile multinodale, combustibilii alternativi sau infrastructura feroviară de mari dimensiuni. Mecanismul pentru interconectarea Europei (MIE) este unul dintre instrumentele noastre esențiale pentru crearea unui sistem de transport rezilient și rezistent la crize, care este vital în prezent, dar și pe termen lung.”
Prin acest buget, Uniunea Europeană își propune să ducă la îndeplinire obiectivele în materie de climă prevăzute de Pactul verde european. Se pune un accent deosebit pe proiectele care consolidează rețeaua feroviară, inclusiv legăturile transfrontaliere și conexiunile cu porturi și aeroporturi.