România are printre cei mai puțin utilizatori de internet din UE
România se situează pe penultima poziție în UE la numărul de persoane care folosesc internetul, conform celor mai recente date Eurostat.
Lica Manolache, 28.01.2020, 21:59
74% dintre persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani din România au folosit internetul în anul 2019, conform Eurostat. Procentul plasează România pe penultima poziție în uniunea Europeană, în fața Bulgariei unde numai 68% din persoanele din aceeași categorie de vârstă au răspuns că au accesat internetul în ultimele trei luni.
La polul opus se situează Suedia (98%), Danemarca (97%) şi Luxemburg (96%), în timp ce media în cele 28 de state membre UE este de 87%.
Creștere spectaculoasă a utilizatorilor de internet
Datele arată o creștere rapidă a numărului de europeni care accesează internetul. Astfel, în anul 2007 doar 57% din persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani din UE au utilizat internetul, iar în 2013 media a crescut la 75%. În România, creșterea este și mai mare față de media Uniunii. Doar 24% din populație a folosit internetul în 2007, în 2013 numărul utilizatorilor a ajuns la 50%, iar numărul a crescut cu 24 de puncte procentuale în ultimii șase ani.
Bărbații folosesc mai mult internetul (84%) decât femeile din România (81%), iar din punct de vedere geografic, locuitorii din vestul țării (92%) și din București (90%) se detașează.
Procentul de europeni care au folosit internetul în ultimele trei luni (Sursa: Eurostat)
Mai puțin de 1 din 10 români folosește serviciile de internet banking
Totodată, România cade pe ultima poziția din UE la numărul de utilizează internetul pentru accesarea site-urilor de știri și citirea edițiilor electronice ale ziarelor (40%). Tote pe ultima poziție se clasează și la căutarea de informaţii despre bunuri şi servicii, cu doar o treime din totalul utilizatorilor. Mesageriei instant este folosita de 38% dintre români și doar 8% folosesc serviciile de internet banking.
În ceea ce privește media europeană, Eurostat arată că internetul este utilizat în cea mai mare parte pentru trimite sau a primi e-mail-uri (75%), pentru a găsi informaţii despre bunuri şi servicii (68%), pentru mesagerie instant (67%) şi ştiri online (63%). De asemenea, peste jumătate dintre persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani din UE utilizează Internetul pentru Internet banking (58%), pentru reţele sociale (57%), pentru a căuta informaţii referitoare la sănătate (55%), pentru a asculta muzică (53%) şi a efectua telefoane sau apeluri video (52%).