România pe ultimul loc la cumpărăturile online în UE
Deși în creștere, numărul achzițiilor online din România rămâne cel mai scăzut din Uniunea Europeană, conform Eurostat.
Lica Manolache, 26.11.2018, 18:44
Cyber Monday este o nouă dată importantă în calendarul consumatorilor și retailerilor din toată lumea. Sărbătorită în prima luni de după cunoscuta zi Black Friday (cea internațională), Cyber Monday vine cu oferte pentru cumpărăturile online și mai degrabă o ocazie pentru companii să prelungească reducerile sau să adauge alte noi promoții pentru clienți.
Cu această ocazie, Eurostat a publicat date legate de cumpărăturile online din țările Uniunii Europene, conform cărora țara noastră eset pe ultimul loc la numărul de achiziții online. Doar 23% dintre utilizatorii de internet din România au făcut achiziţii online în 2017, faţă de o medie de 68% în Uniunea Europeană.
Tinerii fac cele mai multe cumpărături online
Cele mai maulte achiziții au fost realizate, anul trecut, de către utilizatorii de internet din Marea Britanie (86%), Suedia (84%), Danemarca, Germania, Luxemburg şi Olanda (fiecare cu 82%). România (23%), Bulgaria (27%), Cipru (39%) şi Croaţia (42%) au înregistrat cel mai redus nivel de cumpărături prin intermediul internetului, în 2017.
Datele Eurostat mai arată că procentul celor care au făcut achiziții online a crescut la toate categoriile de vârstă, în ultimii 10 ani. Cea mai semnificativă creștere s-a înregistrat la utilizatorii de internet cu vârstă cuprinsă între 16 și 24 de ani, de la 44% în 2007, la 71% în 2017. Europenii cu vârste între 16 şi 24 de ani sunt au făcut cee mai multe achziții online în Olanda (90%), Suedia (89%) şi Marea Britanie (88%).
Românii au cheltuit 1 miliard de lei de Black Friday
Deși sunt codași printre europeni, românii sunt de laan la an mai interesați de cumăpărăturile online. Valoarea cumpărăturilor online realizate pe 16 noiembrie, ziua Black Friday în România anul acesta, a crescut cu 30% în comparaţie cu 2017, iar 26% dintre comenzile plasate au fost din mediul rural, în creştere comparativ cu anul trecut, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), citat de Agerpres.
“Comerţul online este pentru toată lumea. Ne dorim ca aceia din mediul rural, din oraşele mici şi persoane din zone defavorizate să beneficieze de avantajele comerţului online şi anume de varietatea mare de produse, preţuri şi servicii mai bune, pe care le pot compara în mod transparent,”a spus Florinel Chiş, director executiv al ARMO.
Totodată, românii au făcut cumpărături online de peste un miliard de lei în perioada campaniei de reduceri, respectiv, 16-18 noiembrie, potrivit datelor centralizate de compania ce asigură plăți online, PayU România. În aceeași perioadă, compania a înrgeistat peste 375.000 de tranzacţii în valoare de aproximativ 198 milioane de lei, în creştere cu 40% faţă de anul trecut.