România, scădere pe piața bunurilor de larg consum
România înregistrează o scădere a scorului la nivelul piețelor bunurilor de larg consum, chiar dacă a înregistrat însemnate creșteri în sectorul autoturismelor noi.
Lica Manolache, 15.10.2018, 22:52
Comisia Europeană a publicat astăzi, la finalul săptămânii trecute, Tabloul de bord al piețelor de consum din 2018, instrument cu care instituția monitorizează modul în care consumatorii din UE evaluează performanța a 40 de sectoare de bunuri și servicii. Conform datelor Comisiei, România a înregistrat o scădere a scorului la nivelul piețelor bunurilor de larg consum, informează Comisia Europeană. Țara noastră ocupă locul 22 în UE, cu un 80,6 puncte în 2017, cu 1,4 puncte mai puțin ca în 2015.
Piața de automobile noi, în plină creștere
Cu toate acestea, există și domenii în care țara noastră a înregistrat o creșetere semnificativă. Spre exemplu, piața automobilelor noi a crescut la 83,8 puncte cu 3,3 puncte peste media Uniunii Europene. Trendul ascendent continuă și anul acesta, vânzările de autoturisme dublându-se în luna august față de aceeași perioadă a anului trecut.
România stă bine și la servicii, sector ce o plasează pe locul 17 în blocul comunitar, însă în scădere cu 0,6 puncte față de 2015. Comparativ cu media Uniunii Europene, cel mai bine stau serviciile de telefonie fixă cu 6,7 puncte peste medie, urmate de cele de telefonie mobilă (+4,6 puncte) și internet (3,8 puncte).
Românii, nemulțumiți de trenuri și de bunurile de larg consum
La polul opus se află transportul feroviar unde ne aflăm cu 13,4 puncte sub media UE, cu un total de 63,4 puncte, al doilea cel mai slab scor din Uniune.
Tabloul de bord mai indică o scădere a scorului înregistrat de România la nivelul piețelor bunurilor de larg consum, capitol la care ocupă locul 22 în UE, cu un total de 80,6 puncte, anul trecut. Băuturile alcoolice sunt cu nu mai puțin de 7,7 puncte sub media Uniunii, cu un scor de 76,9 pct.
Performanțe crescute în Europa de Est
La nivelul întregii Uniuni, Tabloul de bord indică mici progresele față de anul 2016 sunt modeste, deși continuă tendința pozitivă de după criza economică. Comisia Europeană mai precizează că cele mai semnificative îmbunătățiri ale performanțelor s-au înregistrat și anul acesta în Europa de Est, chiar dacă piețele din Europa de Vest continuă să funcționeze mai bine pentru consumatori.
Cele mai problematice sectoare pentru consumatorii europeni sunt serviciile de telefonie mobile și internet. Serviciile financiare aduc consumatorii suferă cele mai mari prejudicii (pierderi financiare sau pierdere de timp), în timp ce sectorul imobiliar și cel al autovehiculelor de ocazie au cea mai scăzută încredere din partea europenilor.