Comunicare prin mijloace electronice pentru solicitările de acordare a cetățeniei române
Ordonanţa de urgenţă pentru completarea Legii cetăţeniei române nr. 21/1991, prin care se introduce procedura de comunicare prin mijloace electronice în cazul solicitărilor de acordare a cetățeniei române, a fost aprobată în ședința de Guvern din 21 iulie
România Internațional, 26.07.2021, 17:30
Ordonanţa de urgenţă pentru completarea Legii cetăţeniei
române nr. 21/1991, prin care se introduce procedura de comunicare prin
mijloace electronice în cazul solicitărilor de acordare a cetățeniei române, a
fost aprobată în ședința de Guvern de miercuri, 21 iulie.
Anual, Autoritatea Națională pentru Cetățenie transmite peste
100.000 de scrisori recomandate, în străinătate în marea lor majoritate, prin
serviciile oferite de Poșta Română.
În anul 2020, din numărul total de adrese prin care Comisia
pentru cetățenie a solicitat completarea dosarelor administrative, doar în 56 %
din cazuri s-a întors confirmarea de primire semnată de destinatar. În 44% din
cazuri, fie Poșta Română a restituit corespondența cu mențiuni precum lipsă
domiciliu sau expirat termen de păstrare, fie nu a fost transmis Autorității
niciun răspuns.
Noile prevederi permit îndeplinirea procedurii de comunicare a ordinelor de acordare/redobândire a cetățeniei române prin mijloace electronice, la adresa de poştă electronică indicată de
solicitant în cuprinsul cererii depuse, comunicarea fiind însoțită de semnătura
electronică extinsă a Autorităţii Naționale pentru Cetăţenie, bazată pe un
certificat calificat, care va înlocui ștampila instituţiei şi semnătura
preşedintelui Autorităţii.