Update: Bonn – Campania MAE „Dialog cu Diaspora pe teme consulare”
Campania Dialog cu Diaspora pe teme consulare a continuat la Bonn, în perioada 6 - 8 aprilie 2017, prilej cu care secretarul general al MAE și conducerea Departamentului Consular au avut întâlniri cu membrii comunității românești din Germania
România Internațional, 07.04.2017, 11:33
UPDATE: În
cadrul campaniei Dialog cu Diaspora pe teme consulare – 2017, care s-a
desfăşurat la Bonn, în perioada 6-8 aprilie 2017, a fost organizată o reuniune
regională consulară, la care au participat reprezentanții a 30 de misiuni
diplomatice și oficii consulare din Germania, Franţa, Marea Britanie, Irlanda,
Austria, Olanda, Belgia, Luxemburg, Norvegia, Suedia, Danemarca, Finlanda, Albania,
Bosnia şi Herţegovina, Muntenegru, Cehia, Elveţia, Estonia, Lituania, Polonia,
Slovacia, Ungaria.
Sesiunea
de lucru a fost condusă de secretarul general al MAE, Cosmin Dinescu, și de
directorul general al Departamentului Consular, Bogdan Stănescu, și s-a
desfășurat pe parcursul a două zile. În cadrul acesteia au avut loc discuții pe
probleme specifice de natură consulară, gestionarea situațiilor deosebite ce au
ca efect activarea Celulei de Criză a MAE care lucrează în regim de permanență,
precum și utilizarea sistemelor informatice, componente ale platformei
integrate E-Cons.
În
cadrul reuniunii, diplomații cu atribuții consulare au analizat experiența de
lucru la un an de la implementarea și operaționalizarea ultimei componente a
E-Cons, Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru
Cetățeni (SIMISC). Totodată, discuțiile au vizat aspecte legate de metodele de
promovare a portalului Extern al SIMISC și de valorificarea instrumentelor de
comunicare în relația cu cetățenii români, fiind exprimate concluzii după
primul an de operare a SIMISC, precum și propuneri de linii de acțiune pentru
viitor.
Dialogul
cu reprezentanții consulari este un demers util pentru impunerea de practici
unitare la nivel consular, iar uniformizarea serviciilor specifice la nivelul
întregii rețele consulare a Ministerului Afacerilor Externe constituie una
dintre preocupările aflate permanent în atenția Departamentului Consular, având
ca obiectiv adaptarea practicii consulare la exigenţele şi standardele europene
în domeniu.
La
finalul lucrărilor, reprezentanții conducerii Ministerului Afacerilor Externe
au apreciat utilitatea continuării acestui format de reuniune, care permite un
schimb de bune practici între misiunile diplomatice și oficiile consulare din
regiune.
* * *
Campania Dialog cu Diaspora pe teme consulare a
continuat la Bonn, în perioada 6 – 8 aprilie 2017, prilej cu care secretarul
general al MAE și conducerea Departamentului Consular au avut întâlniri cu
membrii comunității românești din Republica Federală Germania, precum și cu
diplomații cu atribuții consulare acreditați pe teritoriul acestui stat.
În cadrul unei întâlniri cu reprezentanți ai mediului
asociativ românesc și ai presei de limba română din Germania, care a avut loc
joi, 6 aprilie 2017, la sediul Consulatului General din Bonn, au fost
prezentate demersurile de modernizare a activității consulare, prin
implementarea Sistemului Informatic Consular E-Cons, lansat public sub deviza Consulatul,
mai aproape de casa ta, împreună cu toate subsistemele componente (E-Viza,
E-Pass, SNIV, Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate
– modulele de Call-Center și Mail-Center), precum și a Sistemului Informatic
pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni.
În deschiderea evenimentului, secretarul general al
MAE, Cosmin Dinescu, a subliniat importanța organizării în continuare a
campaniei Dialog cu Diaspora pe teme consulare, ca principal liant între
Ministerul Afacerilor Externe și cetățenii români stabiliți în străinătate, în
calitatea acestora de beneficiari direcți ai serviciilor consulare. În
continuarea lucrărilor reuniunii, directorul general al Departamentului
Consular, Bogdan Stănescu, a accentuat importanța informării corecte și în timp
real a cetățenilor români care beneficiază de noile platforme pentru servicii
consulare, încurajându-i totodată pe membrii comunității prezenți la reuniune
să valorifice avantajele acestor sisteme şi să disemineze informațiile primite.
De asemenea, oficialul MAE a explicat utilitatea accesării serviciilor de
atenționare prin SMS – Un SMS îți salvează viața, a aplicației pentru
telefoane inteligente Călătorește în siguranță, dar și a informațiilor
cu privire la situații de risc la care pot fi expuși cetățenii români în
străinătate. Directorul general al Departamentului Consular a subliniat că
modalitatea optimă de a identifica în mod direct problemele cu care se
confruntă cetăţenii români care călătoresc sau muncesc în străinătate este
dialogul permanent cu reprezentanţii acestora.
Campania Dialog cu Diaspora pe teme consulare la
Bonn a oferit şi prilejul inaugurării oficiale a spaţiilor de lucru cu publicul
ale Consulatului General al României la Bonn, care au fost recent reamenajate
din fondurile MAE. Întâlnirea s-a încheiat cu o sesiune de întrebări și
răspunsuri legate de activitatea Departamentului Consular, prilej cu care
membrii comunității românești din Germania au purtat un dialog deschis și
aplicat cu reprezentanții MAE, atât despre serviciile consulare puse la
dispoziția cetățenilor români, cât și despre alte teme de interes pentru
românii din străinătate.
Informații suplimentare:
Campania Dialog cu Diaspora pe teme consulare se
află la a treia ediție, fiind lansată în anul 2015. În luna februarie 2017,
campania a debutat la Lisabona și va continua în prima jumătate a anului pentru
a prezenta comunităților românești din diaspora beneficiile sistemului de
servicii consulare E-Cons. Această campanie are rolul de a explica direct
cetățenilor români întreaga gamă de servicii consulare modernizate și
informatizate care le stau la dispoziție, astfel încât platforma E-Cons să
fie utilizată cât mai eficient.