Recomandări pentru utilizarea reţelelor de telefonie în caz de cutremur
Reţelele de telefonie au o capacitate limitată de gestionare a apelurilor. În situaţii de urgenţă, o creştere subită a numărului de apeluri poate duce la suprasolicitarea reţelelor
România Internațional, 28.12.2016, 13:46
Reţelele de telefonie au o capacitate
limitată de gestionare a apelurilor. În situaţii de urgenţă, o creştere
subită
a
numărului
de
apeluri
poate
duce
la
suprasolicitarea
reţelelor şi, în cazuri extreme, chiar la blocarea acestora.
Cum poţi să ajuți la evitarea blocării
reţelelor de telefonie în situaţii de urgenţă? Dă numai acele telefoane care sunt
neapărat necesare; scurtează, pe cât posibil,
conversaţiile; trimite mesaje scurte (SMS); foloseşte internetul
de
pe
telefonul
mobil,
Wi-fi
sau
date
mobile
pentru
poştă
electronică (mesaje instant pe platforme online precum WhatsApp, Facebook,
Twitter, etc. sau mesaje e-mail); dacă familia sau prietenii sunt în afara
zonei afectate, roagă pe unul dintre ei să le transmită celorlalţi informaţii despre
situaţia ta; în felul acesta vei da un singur telefon, în loc de mai multe.
În situaţii excepţionale (ex. cutremure,
incendii, inundaţii) trebuie acordată prioritate apelurilor cu adevărat urgente, precum
apelarea serviciului de urgență 112. Apelurile efectuate doar pentru a discuta despre ce s-a întâmplat sau despre orice altceva decât o urgenţă contribuie la
supraîncărcarea reţelelor de telefonie.
112 este numărul
european
unic
pentru apeluri de urgenţă
în
caz
de incendii, accidente, urgenţe medicale, dezastre
şi
alte
evenimente
care necesită intervenţia
rapidă
a
serviciilor specializate (Poliţie, Jandarmerie,
Ambulanţă,
Pompieri, SMURD).
Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM (www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro şi www.veritel.ro.) pune la
dispoziţia utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicaţii
electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini
în
alegerea
şi
folosirea
acestor
servicii.