SIMISC va permite cetățenilor români să acceseze informații consulare de calitate
Ministerul Afacerilor Externe prin intermediul Departamentului Consular se află în plin proces de modernizare şi informatizare a serviciilor consulare.
Radio România, 24.07.2016, 22:14
Ministerul Afacerilor Externe (MAE), prin intermediul Departamentului Consular se află în plin proces de modernizare şi informatizare a serviciilor consulare. În acest context, a fost lansat Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni (SIMISC), care va permite cetățenilor români să acceseze informații consulare de calitate într-un mod eficient și transparent, beneficiind de un confort crescut datorită posibilității de a interacționa online cu personalul Ministerului Afacerilor Externe, de a trimite solicitări prin mijloace electronice fără a mai fi nevoiți să se deplaseze în mod repetat la ghișeu, eliminându-se, astfel, barierele birocratice și cele geografice.
Având în vedere complexitatea sistemului sus-prezentat, a fost necesară lansarea și implementarea etapizată după cum urmează:
– Etapa I – 28.03.2016: Atena, Cahul, New York;
– Etapa II – 11.04.2016: Varsovia, Bilbao;
– Etapa III- 18.04.2016: Budapesta, Podgorita, Praga, Sarajevo, Tirana, Luxemburg, Bonn, Vancouver, Astana, Cernauti, Doha, Moscova, Ciudad Real, Nicosia, Zaragoza;
– Etapa IV-03.05.2016: Bologna, Trieste, Lisabona, Paris, Odessa, Balti, Beirut, Castellon, Salonic, Sofia.
La misiunile diplomatice și oficiile consulare menționate, SIMISC poate fi accesat de către solicitanții de servicii consulare la:www.econsulat.ro.
De asemenea, la 01.06.2016 și la 30.06.2016 sistemul urmează a deveni operațional și la alte aproximativ 50 misiuni diplomatice și oficii consulare.
SIMISC reprezintă unul dintre sistemele componente ale unei platforme informatice integrate, E-Cons, lansată sub deviza „Consulatul mai aproape de casa ta”. Prin acest sistem informatic modern se va informatiza preluarea şi soluţionarea tuturor cererilor de servicii consulare (altele decât vizele şi documentele de călătorie – paşapoarte şi titlurile de călătorie).
Totodată, Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni va avea şi o componentă de programare pentru solicitanții de servicii consulare. Pentru cetăţenii români, proiectul vizează simplificarea procedurilor de soluţionare a serviciilor consulare prestate de Ministerul Afacerilor Externe, ceea ce va duce la creşterea încrederii cetăţeanului în reţeaua consulară a României. Obiectivele principale urmărite prin acest proiect sunt:
• Posibilitatea accesării, mult mai facile, a serviciilor consulare de către cetăţenii români; • Uniformizarea serviciilor consulare prestate la nivelul întregii reţele consulare a României;
• Coordonarea unitară a serviciilor consulare. Astfel, prin intermediul Centrului de monitorizare înfiinţat la nivelul Departamentului Consular se vor putea urmări şi analiza, în timp real, toate serviciile consulare efectuate de către orice misiune diplomatică/oficiu consular;
• Modernizarea de substanţă a activității consulare desfăşurate în cadrul misiunilor diplomatice/oficiilor consulare prin eliminarea birocraţiei şi a procedurilor greoaie, cât şi prin introducerea instrumentelor informatice specifice secolului XXI în activitatea zilnică a lucrătorilor consulari.
Alături de SIMISC, în cadrul E-Cons, a fost dezvoltat și Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS), care beneficiază de portal prorpiu de informații consulare, accesibil la adresa www.informatiiconsulare.ro care pune la dispoziția cetățenilor români informații de natură consulară pentru toată gama de servicii oferite de Consulatele României.
De la adresa www.informatiiconsulare.ro este totodată posibilă accesarea directă a portalului www.econsulat.ro pentru demararea procedurilor consulare propriu-zise. Odată transmisă solicitarea prin intermediul portalului pus la dispoziție de către SIMISC, va fi posibilă inițierea unui dialog prin intermediul E-mail-ului între solicitanți și reprezentanții Consulatului care procesează solicitarea.