Campania „Dialog cu Diaspora pe teme consulare” la Roma
Campania Dialog cu Diaspora pe teme consulare s-a desfăşurat, în perioada 12-14 mai 2016, la Roma.
Eugen Cojocariu, 14.05.2016, 22:42
Campania „Dialog cu Diaspora pe teme consulare” s-a desfăşurat, în perioada 12-14 mai 2016, la Roma, unde conducerea Departamentului Consular din cadrul MAE a avut întâlniri cu reprezentanţii comunităţii româneşti din Republica Italiană, precum şi cu diplomații cu atribuții consulare acreditaţi în Italia. La sediul Accademia di Romania din Roma a avut loc o întâlnire cu reprezentanți ai mediului asociativ românesc din Italia, în cadrul căreia au fost prezentate cele mai noi informații despre serviciile consulare oferite cetățenilor români din străinătate: platforma electronică de servicii consulare E-Cons, serviciile de atenționare prin sms și aplicația pentru telefoane inteligente „Călătorește în siguranță”, campaniile de informare cu privire la situații de risc la care pot fi expuși românii în străinătate.
Suntem permanent preocupați de îmbunătățirea serviciilor consulare și adaptarea lor la cerințele românilor din străinătate, încercăm să venim în întâmpinarea tuturor problemelor și situațiilor cu care v-aţi putea confrunta, atât prin servicii consulare de calitate, cât și prin acordarea de protecție consulară. Dialogul cu românii din diaspora este extrem de util pentru calibrarea eforturilor rețelei consulare și cunoașterea problemelor pe care le întâmpinați„, a afirmat Bogdan Stănescu, directorul general al Departamentului Consular, la întâlnirea cu românii din Roma.
Când vorbim despre avantajele aduse de E-cons, în beneficiul exclusiv al cetăţenilor români din străinătate, de la momentul lansării CCSCR – Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate, componentă E-Cons – şi până în prezent (ianuarie 2015 – mai 2016) au fost recepţionate prin telefon, e-mail şi platforma online şi soluţionate aproximativ 1.500.000 de cereri din partea românilor din Diaspora”, a mai declarat Bogdan Stănescu.
În context, conducerea Departamentului Consular a organizat la Roma şi o reuniune regională de lucru cu șefii oficiilor consulare din Italia (Roma, Milano, Torino, Trieste, Bologna, Catania), în cadrul căreia au fost discutate probleme specifice din practica de natură consulară, problematici legate de actele de stare civilă şi de organizarea de consulate itinerante. A fost subliniată necesitatea existenței unor practici unitare la nivelul rețelei consulare din Italia, șefii oficiilor consulare din Italia urmând să participe periodic la reuniuni de lucru pentru a face schimb de bune practici. De asemenea, diplomații cu atribuții consulare au discutat despre implementarea ultimei componentei sistemului E-Cons, SIMISC (Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni), sistem deja operaţionalizat la nivelul a 30 de oficii consulare, dintre care două oficii consulare din Italia. Au fost discutate aspecte practice cu privire la funcționarea SIMISC, adaptate la problematica specifică solicitărilor de servicii consulare din Italia, implementarea sistemului la celelalte oficii consulare româneşti din Italia fiind planificată pentru a doua jumătate a anului 2016.
Campania “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se află la a doua ediție, fiind lansată în anul 2015. În luna februarie 2016, campania a debutat la Madrid. Programul “Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se desfășoară, în anul 2016, în statele cu comunităţi importante de cetăţenii români, unde se desfăşoară o intensă activitate consulară: Spania, Italia, Franţa, Germania, Marea Britanie. Conducerea Departamentului Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe se va deplasa în aceste state pentru a prezenta cetăţenilor români, beneficiarii direcți ai acestor programe, ultimele noutăţi cu privire la sistemul de servicii consulare E-Cons.
Platforma E-Cons reuneşte următoarele componente, implementate şi funcţionale:
– Portalul pentru facilitarea solicitării vizelor – E-Viza
– Sistemul Naţional de Informații privind Vizele – SNIV
– Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie – E-Pass componenta MAE;
Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate – CCSCRS(implementat şi funcţional).
În același timp, o a cincea componentă, Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni, este în curs de operaţionalizare etapizată la toată reţeaua consulară românească.