Noutăţi privind transportul aerian
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a finalizat lucrările de modernizare a echipamentelor de procesare a bagajelor de cală pe fluxul de sosiri al Aeroportului Internaţional «Henri Coandă» Bucureşti, principalul aeroport din România.
Eugen Cojocariu, 30.03.2023, 17:04
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a finalizat lucrările de modernizare a echipamentelor de procesare a bagajelor de cală pe fluxul de sosiri al Aeroportului Internaţional «Henri Coandă» Bucureşti, principalul aeroport din România. S-a obţinut o capacitate suplimentară de 20% şi o reducere a timpului de aşteptare la sosirea bagajelor. Au fost înlocuite, în prima fază, 4 dintre cele 6 benzi de bagaje şi echipamentele aferente de pe fluxul de sosiri. Trei dintre aceste benzi erau în funcţiune din 2003. Lucrările au fost programate în extrasezon, astfel încât reducerea temporară a capacităţii de procesare să aibă impact minim asupra timpului de aşteptare la recuperarea bagajelor.
Pe de altă parte, principalele aeroporturi din România, precum şi infrastructura critică aeriană beneficiază de investiţii de aproape un miliard de euro, pe fondul creşterii fluxului de pasageri care tranzitează România pe rutele aeriene. Cele mai mari 8 investiţii sunt: Aeroportul Internaţional «Henri Coandă», 163 milioane de euro pentru modernizarea căilor de rulare şi extinderea platformei de parcare a aeronavelor; Aeroportul Internaţional Braşov , 130 milioane de euro ; acest aeroport construit de la zero va deveni operaţional din 15 iunie; Aeroportul Internaţional Craiova , 100 milioane de euro pentru construirea unui nou terminal. Aeroportul Internaţional Iaşi (nord-est) beneficiază de investiţii de 61 milioane de euro pentru extinderea terminalelor existente, iar Aeroportul Delta Dunării Tulcea (est) are alocate 27 milioane euro pentru modernizarea şi extinderea terminalului de pasageri şi modernizarea platformei de îmbarcare-debarcare şi a căii de rulare Alfa. Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj-Napoca dispune de 46 milioane de euro pentru extinderea terminalului plecări, iar Aeroportul Internaţional Mihail Kogalniceanu Constanţa are 37 milioane de euro pentru un nou terminal, turn de control, parcare. Aeroportul Internaţional Timişoara «Traian Vuia»are alocaţi 17 milioane euro pentru investiţii într-un nou terminal plecări curse externe.
Poliţia de Frontieră română a informat că traficul internaţional prin punctele de trecere aeroportuare a crescur cu peste 65% în prima parte a acestui an. De la începutul anului s-au înregistrat peste 4,1 milioane treceri persoane, aproximativ două milioane pe sensul de intrare şi 2,1 milioane pe sensul de ieşire. În aceeaşi perioadă din 2022 au fost de 2,4 milioane de treceri. Cel mai tranzitat aeroport a rămas «Henri Coandă» – Otopeni din Bucureşti, cu peste 2,6 milioane călători pentru curse internaţionale, urmat de Aeroportul Cluj-Napoca, 490.000 de treceri, Aeroportul Iaşi (nord-est) 280.000 şi aeroportul din Timişoara (vest) aproximativ 180.000 persoane, pe ambele sensuri de tranzit. Aeroportul Henri Coandă a înregistrat o creştere a traficului de persoane, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de 58%.