De la schi la circulaţia feroviară
Asociaţia Monitorilor Profesionişti de Schi din România pune la dispoziţia pasionaţilor acestui sport un site care prezintă situaţia pârtiilor de schi din România, grosimea stratului de zăpadă, temperatura şi starea vremii, printr-un simbol intuitiv.
Luiza Moldovan, 29.01.2021, 10:51
Asociaţia Monitorilor Profesionişti de Schi din România pune la dispoziţia
pasionaţilor acestui sport un site care prezintă situaţia pârtiilor de schi din
România, grosimea stratului de zăpadă, temperatura şi starea vremii, printr-un
simbol intuitiv. Starea pârtiilor poate fi găsită la adresa snowpro.ro/starea-partiilor/. Site-ul este în limba română, dar dacă v-aţi ales
destinaţia este destul de uşor să vă orientaţi în legătură cu starea pârtiilor.
Pe site sunt informaţii despre aproape 230 de pârtii din România.
Cele mai importante zone de schi sunt grupate în staţiunile montane de pe
Valea Prahovei şi în Poiana Braşov, ca şi în zona Bran, jumătatea sudică a
României. În Sinaia sunt 16 pârtii, în Buşteni 3 pârtii, în Azuga 7 pârtii, în Predeal
8 pârtii, iar în Poiana Braşov 9 pârtii. În zona Castelului Bran sunt 3 pârtii
la Bran şi o pârtie la Moieciu.
Alte zone de schi importante sunt în Maramureş, la Cavnic
(9 pârtii), Şuior (5 pârtii) şi Borşa (3 pârtii), în zona montană Vatra Dornei 5 pârtii, Câmpulung Moldovenesc 5 pârtii, Cârlibaba două pârtii,
Pasul Mestecăniş (4 pârtii) sau la Păltiniş (8 pârtii), lângă Sibiu.
Foarte apreciate sunt şi alte zone de schi din România: staţiunile Straja
(12 pârtii) şi Parâng (7 pârtii), din judeţul Hunedoara,
Şureanu, 10 pârtii, din judeţul Alba, centrul României, ori la Semenic (7
pârtii), Văliug (o pârtie) şi Muntele Mic (5 pârtii), în judeţul Caraş-Severin,
sud-vestul României. Menţionăm şi Muntele Băişorii (5 pârtii), lângă
Cluj-Napoca, dar şi cele 6 pârtii de la Rânca, judeţul
Gorj, în apropiere de Transalpina, cea mai înaltă șosea din România.
Un alt site de unde vă puteţi informa despre pârtiile din România este www.ski-in-romania.com, care are şi o variantă în limba engleză.
Salvamontiştii au atras atenţia asupra accidentelor destul de numeroase
produse în acest sezon pe pârtiile de schi. Ei spun că majoritatea sunt
cauzate de echipamentul necorespunzător al schiorilor sau de nerespectarea unor
reguli simple din partea celor care schiază.
În altă ordine de idei, se desfăşoară lucrări la linia de tren dintre Gara
de Nord şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Otopeni. Inaugurată acum 5
săptămâni, linia este închisă timp de două săptămâni, începând din 25 ianuarie,
între orele 8:40 şi 14:30, pentru finalizarea lucrărilor la calea de rulare. Din
cele 72 de trenuri de pe această rută, cei trei operatori feroviari de stat şi
privaţi au anulat 18 garnituri, adică un sfert. Potrivit unui comunicat al CFR
Călători, operatorul de stat, pasagerii care au bilete/abonamente la aceste
trenuri vor primi, la cerere, contravaloarea biletelor/călătoriilor
achiziţionate şi neutilizate conform Regulamentului în vigoare de transport pe
calea ferată.