Nou portal pentru investitorii străini
InvestRomania a lansat, de curând, website-ul dedicat investitorilor străini, care are scopul de a oferi informaţii despre ansamblul economiei româneşti şi despre oportunităţile de investiţii.
Florin Orban, 27.05.2016, 09:53
InvestRomania
a lansat, de curând, website-ul dedicat investitorilor străini, care are scopul
de a oferi informaţii despre ansamblul economiei româneşti şi despre
oportunităţile de investiţii. De altfel, InvestRomania este instituţia
guvernamentală care are scopul de a oferi sprijin investitorilor străini în
ţara noastră. Am considerat că portalul este una dintre
priorităţile echipei InvestRomania, dat fiind faptul că responsabilitatea
noastră este aceea de a le furniza investitorilor străini cât mai multe
informaţii relevante cu privire la oportunităţile de investiţii din ţară.
Scopul nostru este de a promova România ca destinaţie în plină dezvoltare, cu
potenţial în crearea valorii adăugate, cu forţă de muncă competitivă şi
caracterizată de ospitalitate, a spus Manuel Costescu, secretar de stat,
InvestRomania.
Proiectul www.investromania.gov.ro prezintă conţinutul în limba engleză
şi este structurat pe şapte secţiuni – Why invest (De ce să
investeşti?), Business in Romania (Afaceri în România/Principalele
Sectoare), Government Support (Sprijin guvernamental), Life
in Romania (Viaţa în România), Newsroom (ştiri şi comunicate
de presa), About us (Despre noi) şi Contact (Contact),
împărţite, la rândul lor, în subsecţiuni. Fiecare dintre acestea are menirea de
a-l ghida pe potenţialul investitor străin către informaţii cu privire la
indicatorii macroeconomici, educaţie, nivelul costului de trai, sectoarele
considerate prioritare, ajutoare de stat, tradiţii, cultură, detalii despre
activitatea InvestRomania. O altă componentă a platformei are în vedere
prezentarea sectoarelor prioritare de anul acesta, astfel încât investitorii să
aibă acces la informaţii ce vizează dimensiunea pieţei, cei mai importanţi
jucători, forţa de muncă disponibilă, capacitatea de export, potenţialii
furnizori şi parteneri. Cele şase sectoare prioritare sunt IT&C, industria
auto, industria aerospaţială, industriile creative, agribusiness şi
bio-economia.
Iniţial am creionat un plan în care website-ul trebuia să
aibă o abordare facilă, să fie în limba engleză şi să diminueze efortul investitorului
străin în căutarea informaţiilor cu privire la nivelul taxării, facilităţile
fiscale, gradul de pregătire profesională a românilor, dar şi la nivelul de
trai din ţară. Ulterior, am tot construit pe baza acestora, astfel încât după
două luni am ajuns în stadiul actual, de care suntem foarte mulţumiţi, dar pe
care vom continua să-l dezvoltăm în lunile ce urmează, a mai spus secretarul
de stat Manuel Costescu.
Pe parcursul următoarelor luni, website-ul va fi
actualizat cu noi analize privind sectoarele strategice, mai multe informaţii
despre parcurile industriale şi noţiuni constând în modalităţile de finanţare.