Organizarea de evenimente
Piaţa românească abundă de conferinţe, seminarii, mese rotunde, lansări de firme, de mărci sau de servicii.
Florin Orban, 18.09.2015, 10:28
Piaţa românească abundă de conferinţe, seminarii,
mese rotunde, lansări de firme, de mărci sau de servicii. Echipele specializate
în organizarea unor astfel de evenimente pot asista clienţii în activităţi
pornind de la realizarea conceptului general al evenimentului şi până la
detalii cum ar fi editarea alocuţiunilor, grafica invitaţiilor, realizarea
scenografiei, a obiectelor promoţionale şi primirea invitaţilor.
În Bucureşti,
conferinţele, seminariile şi alte asemenea manifestări sunt găzduite mai ales de
către marile hoteluri, între care se numără Marriott, Athenee Palace Hilton,
Howard Johnson, Crowne Plaza, Intercontinental, Radisson, Novotel, Phoenicia,
Rin Grand Hotel. Ar fi de remarcat şi că sălile de evenimente din hotelurile de
cinci stele din Bucureşti sunt modernizate de curând şi reprezintă instrumente
de vânzare a celorlalte servicii oferite, respectiv cazare, restaurant,
servicii personale. O parte dintre cei care organizează evenimente în sălile
din hoteluri cumpără, aşadar, şi serviciul de cazare, în condiţiile în care 80%
din clienţii hotelurilor de cinci stele vin în interes de afaceri. De altfel,
între 35% şi 45% din veniturile hotelurilor provin din organizarea de
evenimente şi din restaurantele pe care le deţin. Evenimente se organizează şi
la World Trade Center-Bucureşti şi la Centrul Internaţional de Conferinţe de la
Palatul Parlamentului, a doua clădire din lume, ca suprafaţă, după Pentagon. În
acest centru, care oferă 7 săli ce au capacităţi de până la 2 mii de persoane,
tarifele de închiriere variază între 1.500 şi 7.000 de euro pe zi.
Pe de altă parte, potrivit organizatorilor de conferinţe,
costul pentru un invitat, la un seminar de afaceri care are loc în Bucureşti,
poate ajunge la 100 de euro pe zi. De exemplu, bugetul estimativ pentru
serviciile necesare organizării unei conferinţe de afaceri, pe durata unei
zile, pentru 20 de persoane, este de aproximativ 1.600 de euro. Între aceste
servicii, închirierea unei săli de 20 de persoane costă cca. 450 de euro pe zi,
iar echipamentul video – 200 de euro. Editarea şi distribuirea invitaţiilor
costă 200 de euro, iar închirierea echipamentului pentru traduceri simultane -
cca. 150 de euro pentru o zi, pentru o conferinţă de afaceri ce reuneşte 20 de
persoane.