„INSIGHTS” pentru tinerii interesați de business
Dacă ai între 16 și 24 de ani și ești deja interesat de domeniul afacerilor, Alin Apostu este unul dintre experții care îți pot veni în ajutor.
Monica Chiorpec, 05.10.2021, 11:05
Dacă ai între 16
și 24 de ani și ești deja interesat de domeniul afacerilor, Alin Apostu este
unul dintre experții care îți pot veni în ajutor. Pasionat de zona
antreprenorială și dornic să ajute cât mai mulți tineri să își pună pe picioare
propria afacere după terminarea studiilor, Alin coordonează proiecte și se
aplică activ pentru a-și îndeplini misiunea.
Insights PulseZ și
Tinerii în arenă, al doilea proiect conectat foarte puternic cu studiul pe care
noi îl facem la nivel național, ne ajută să identificăm ce își doresc tinerii
din punct de vedere antreprenorial și cum putem să îi sprijinim mai departe. Am
identificat că unul din doi tineri din România își dorește să fie antreprenor,
dar doar 2% sunt, ceea ce reprezintă o șansă foarte mare pentru România și
pentru ecosistemul de antreprenoriat din România: să avem mai mulți tineri
antreprenori. De la 53%, cei care își doresc asta, până la 2%, câți
antreprenori avem în realitate, este o distanță destul de mare. Vedem această
tendință și la nivel european, din ce în ce mai mulți tineri își doresc să
pornească business-uri în sfera de digitalizare și de magazine online, deci cam
tot ce e conectat cu domeniul Internetului. Este o mare oportunitate pentru
tineri și ne dorim să îi sprijinim în acest sens prin celălalt proiect de
mentorat, care se numește Tinerii în arenă.
Ce le propune
proiectul coordonat de către Alin Apostu tinerilor care își doresc să fie
antreprenori și, mai ales, cât de important este ca aceștia să fie îndrumați în
parcursul lor profesional?
Pasul ulterior este să identificăm dintre
acești tineri care trec prin programul de mentorat 15, iar dintre ei, șapte care
merg și își prezintă ideea, mai departe, unor antreprenori de top care au
potențial și care îi pot sprijini în dezvoltarea business-ului, în conectarea
cu alți antreprenori relevanți. Și – de ce nu? -, dacă lucrurile merg așa cum
își doresc, ne uităm și la investiție. Având în vedere că lucrăm cu target-ul
16-24 de ani, punem accentul pe accesul la mentori, care, pe lângă zona de
finanțare, este cel mai important lucru de care un tânăr are nevoie în
antreprenoriat. Și este important să aibă acces la modele și la oameni care să
îi ghideze în acești primi pași dificili, cel puțin la primul business.
Mentorii aceștia reușesc să îi conecteze mai bine la mediul de business și,
totodată, formează un board, un consiliu consultativ de antreprenori care le
pot oferi tinerilor o viziune și chiar să îi sprijine efectiv în dezvoltarea
business-ului lor.
Filosofia
proiectului Tinerii în arenă prin Insights arată că oricine este suficient de
motivat poate să inițieze un viitor business de succes. Este nevoie, așadar, de
convingere, dar și de interacțiunea directă cu publicul-țintă. Revine la
microfon Alin Apostu.
Ideea principală este că merită să încerci.
Ce este important? Să dea viață ideilor de business și să facă primul pas. După
ce se produce acel declic interior și sunt convinși că își doresc cu adevărat
să facă asta, cred că cel mai important este să meargă și să vorbească direct
cu oamenii pe care ar vrea să-i servească. Dacă un tânăr are o idee de business
și se gândește la un anumit client, să meargă să vorbească cu el, să vadă dacă
acela este interesat să cumpere produsul respectiv, care sunt provocările cu
care s-ar putea confrunta. Să înțeleagă mai bine nevoia, astfel încât să poată
crea un produs sau un serviciu cât mai adaptat nevoilor clientului și,
totodată, să și testeze care sunt șansele de reușită.
Pentru mai multe
informații despre proiectele și studiile realizate de către Insights și Alin
Apostu puteți găsi accesând platformele Vreau să fiu antreprenor, Programul
Insights și Romanian Business Leaders.