„Ana, mon amour”, în competiţia oficială a Festivalului de Film de la Berlin
Filmul Ana, mon amour, în regia lui Călin Peter Netzer, a fost selectat în competiţia oficială a celei de-a 67-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin şi va putea fi vizionat în cinematografele din România din 3 martie.
Corina Sabău, 18.02.2017, 14:53
Filmul Ana, mon amour, în regia lui Călin Peter
Netzer, a fost selectat în competiţia oficială a celei de-a 67-a ediţii a
Festivalului Internaţional de Film de la Berlin (9-19 februarie) şi va putea fi
vizionat în cinematografele din România din 3 martie, la scurt timp după
premiera internaţională. După ce a câştigat Ursul de Aur cu
pelicula Poziţia copilului, regizorul Călin Peter Netzer revine pe
marile ecrane cu un nou film ce explorează dinamica celor mai importante
relaţii din viaţa unui om. Ana, mon amour este analiza unei poveşti
de dragoste, o incursiune atipică ce surprinde cele mai tensionate şi delicate
momente din evoluţia unui cuplu. Scenariul este semnat de Călin Peter Netzer,
Cezar Paul Bădescu şi Iulia Lumânare şi a fost inspirat de romanul
Luminiţa, mon amour scris de Cezar Paul Bădescu.
Este filmul
lui Netzer, care doar a pornit de la romanul meu, a subliniat însă Cezar
Paul-Bădescu.L-am întrebat
care a fost percepţia lui după prima vizionare. Este ciudat, pentru că
deşi ştiam ce se întâmplă în film, am fost răvăşit după prima vizionare. De
altfel, este un film care lucrează
în spectator. Îl invită să se investigheze, să coboare în sine, şi să coboare
foarte, foarte adânc. Filmul spune o cu totul altă poveste faţă de roman.
Regizorul Călin Peter Netzer a ales o altă abordare, a ales să urmărească
altceva faţă de ceea ce am urmărit eu în roman. Este adevărat, baza este
aceeaşi. Pe scurt, o relaţie amoroasă în care există un ingredient care o face
specială, şi anume, o boală nervoasă. Şi această boală, chiar dacă este una
destul de uşoară, influenţează relaţia dintre cei doi. Nu este vorba de o
ecranizare a romanului, scenariul şi filmul doar pornesc de la romanul meu.
Când am scris scenariul Călin Peter Netzer a ales câteva scene din cartea mea
pe care apoi le-am transformat în scenariu şi apoi, împreună, am dezvoltat
nişte poveşti, poveşti care nu se regăsesc în carte şi care sunt mai ales
poveştile lui Călin.
Cunoscută publicului pentru rolurile sale din
Amintiri din epoca de Aur – 2 şi din serialele de televiziune
Cu un pas înainte şi O săptămână nebună, actriţa Diana
Cavallioti se află la prima sa colaborare cu regizorul Călin Peter Netzer: A fost o experienţă care m-a zdruncinat. Da, filmările au durat
mult, repetiţiile au durat şi ele destul, cam trei luni de zile, şi au fost
atât de intense, încât le-am simţit din plin. Jumătate de an mi l-am ocupat cu
Ana,mon amour, de dimineaţă până seara, şapte zile din şapte. Să construieşti
un asemenea rol înseamnă să te pui în nişte situaţii destul de dificile. Şi mai
ales felul în care am lucrat cu regizorul filmului, Călin Peter Netzer, şi toate
lucrurile pe care le-am făcut pentru acest film, să merg la psihanaliză, de
pildă. Au fost lucruri care te scot din ultima fărâmă de confort pe care o mai
aveai. Cred, până la urmă, că filmul acesta a reuşit -şi bine a făcut- să ne zdruncine tot
confortul.
Alături de Diana Cavallioti si Mircea Postelnicu, îi
regăsim în Ana, mon amour pe Adrian Titieni, Vlad Ivanov, Carmen Tănase,
Vasile Muraru, Tania Popa şi Igor Caras Romanov. Odată
cu prestaţia sa din filmul Ana, mon amour actorul Mircea Postelnicu
face primul său rol principal într-un lungmetraj: Am
avut doar de câştigat din această experienţă şi în special din subiectul pe
care l-a abordat Călin şi felul în care l-a abordat. Şi pentru mine a fost o
întâlnire fericită, atât întâlnirea cu Călin, cu Iulia, cu Diana, cât şi cu
acest subiect în sine. Pentru mine a însemnat foarte mult şi mi-am dat seama că
mi-a deschis nişte supape pe care le aveam închise de multă vreme, mă refer la
tot ce ţine de partea psihanalitică a filmului. Dacă ar fi să rezum povestea,
este vorba de o relaţie un pic nesănătoasă şi bolnăvicioasă pentru că este bazată
foarte mult pe nişte proiecţii, gânduri, pe care atât Ana cât şi Toma le
alimentează, construind pe o fundaţie total nesănătoasă legătura dintre ei. E
vorba de un fel de căutare pe care o au ambele personaje în regăsirea unui
echilibru şi întoarcerea la baza acestei relaţi şi la adevărul din spatele ei.
Şi cumva acestă poveste ajunge să fie şi o căutare a ta., o căutare în tine.
Este vorba de o căutare şi un drum pe care pornesc cele două personajele şi
despre cum ajunge fiecare la răspunsuri şi la un echilibru.
Ana, mon amour
este al patrulea lungmetraj al lui Călin Peter Netzer. El a semnat regia
filmelor: Maria (2003), premiat la prestigiosul Festival de la
Locarno, Medalia de onoare (2009), care a câştigat Premiul Silver
Alexander la Salonic şi Poziţia copilului (2013), care în perioada
lansării sale cinematografice a deţinut recordul pentru cel mai mare succes de
box office al ultimilor 15 ani. Ana, mon amour este o producţie
Parada Film în co-producţie cu Augenschein Filmproduktion (DE) şi Sophie Dulac
Productions (FR).