City Break în România
Lipsa timpului liber şi stresul cotidian şi-au pus de-a lungul timpului amprenta şi asupra turismului, creându-se astfel un nou concept, acela de city-break.
Ana-Maria Cononovici, 12.09.2013, 11:09
Lipsa timpului liber şi stresul cotidian şi-au pus de-a lungul timpului amprenta şi asupra turismului, creându-se astfel un nou concept, acela de city-break. Câteva zile dedicate unei destinaţii turistice noi îţi pot încărca bateriile pentru o nouă săptămână de lucru.
România a încercat în ultimii ani să-şi adapteze oferta turistică acestei cerinţe moderne şi iată ce a reuşit: Cosmin Marinof, reprezentant al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT): ”Sibiul este deschizătorul de drumuri, fiind primul oraş românesc ales drept Capitală culturală europeană în 2007, şi de atunci, city-breakurile în România au devenit produse turistice din ce în ce mai interesante, atât pentru români, cât şi pentru străini. După Sibiu au urmat şi alte oraşe, cum este Braşov şi, mai nou, Bucureşti. Bucureştiul este, în special vara, plin de străini care îşi petrec timpul la terasele din Centrul Vechi şi, bineînţeles, vizitează capitala. Tot Sibiul a fost primul oraş din România în care s-a organizat o piaţă de Crăciun oficială, acesta fiind urmat apoi şi de alte oraşe, precum şi Bucureştiul. Cele mai bune perioade pentru a vizita un oraş, după părerea noastră, sunt primăvara şi toamna. Top trei cele mai vizitate oraşe din România sunt Braşov, Sibiu şi Cluj, urmate îndeaproape de Sinaia şi Sighişoara. Top trei al preferinţelor turiştilor noştri este format din oraşe istorice, precum Braşov, Sibiu şi Sighişoara. Un preţ mediu pentru două nopţi de cazare cu mic dejun, într-unul din aceste oraşe este de 230 lei de persoană, adică aproximativ 50 de euro. Acestea sunt câteva din recomandările pe care le putem face, atât pentru turiştii străini, cât şi pentru cei români.”
Străinii care locuiesc în state membre ale UE şi care ne-au vizitat cel mai mult ţara au fost, potrivit unui raport făcut la sfârşitul anului trecut, vecinii din Ungaria şi din Bulgaria, reprezentând 32,3%, respectiv 19,7% din totalul turiştilor străini din România. Vecinii din Ungaria vizitează cu predilecţie zonele din vestul României şi regiunile cu populaţie majoritară maghiară. Vecinii bulgari, în schimb, par interesaţi de oraşe, ei venind în România în special pentru afaceri. Printre alte ţări din top se numără Germania, Italia şi Polonia, cu 9,5%, respectiv 7,2% şi 7,1% din totalul turiştilor stăini ce vizitează România.
De asemenea, anual, circa 100.000 de străini sunt interesaţi de serviciile de sănătate, cea mai mare parte a lor vizitând staţiunile balneare. Cea mai mare parte a turiştilor interesaţi de acest segment ajung la Covasna şi la Herculane pentru a se trata de probleme cardiovasculare şi pentru a beneficia de tratament împotriva reumatismului. Cele mai multe solicitări privind turismul balnear vin din Israel, Germania şi, mai nou, Italia.
Cum s-a adaptat România acestei cereri şi ce altceva mai cuprinde oferta de tip city-break, ne spune tot Cosmin Marinof, reprezentant ANAT: O tendinţă care se remarcă în ultima vreme este creşterea şi dezvoltarea hotelurilor de tip wellness şi spa, şi tot Transilvania este prima care se dezvoltă şi în direcţia asta, apărând astfel numeroase hoteluri în partea de vest a României, dar şi în jurul oraşului Târgu Mureş sau în Mediaş, ceea ce cred că poate fi o atracţie pentru turiştii străini. Nu în ultimul rând, putem primi turişti străini pe litoralul românesc, sub formă de city break, pentru cluburile de aici, în special din staţiunea Mamaia.”
Pentru cei interesaţi, operatorii turistici pot vinde pachete turistice făcute la cerere, incluzând transportul cu avionul, transferuri la hotel, cazare, excursii opţionale sau vizitarea de obiective culturale sau turistice, precum şi participarea la diverse evenimente sportive sau culturale.