Despre un magazin gol
La vreme de primăvară, s-a desfăşurat cea mai amplă campanie de strângere de haine: 30 de tone în două săptămâni.
Ana-Maria Cononovici, 29.04.2018, 14:38
La vreme de primăvară, s-a desfăşurat cea mai amplă
campanie de strângere de haine: 30 de tone în două săptămâni. Pornind de la
realitatea că zilnic, sute de mii de oameni trec pragul centrelor comerciale
din toată țara, pentru cumpărături, în drum spre serviciu, pentru a lua masa
sau pentru a se relaxa, a fost lansată o provocare: aceea de a dărui ceva persoanelor
cu posibilități materiale reduse. Astfel a fost creat The Empty Shop, un
magazin cu scop umanitar, care a fost deschis în Bucureşti, dar care a avut
puncte de colectare în alte 12 mall-uri din ţară.
Anca Baniţă, manager de comunicare, Let’s Do It, Romania!,
organizaţie care este unul dintre partenerii proiectului, ne-a spus cum s-a
născut ideea acestei iniţiative: La Let’s Do It, Romania! avem de mai bine
de un an, un program de colectare care se numeşte Let’s Share & Care!,
prin care colectăm de la companii resurse care nu mai erau folosite: haine,
încălţăminte, rechizite, şamd., pentru a le duce mai departe în medii
defavorizate şi a susţine educaţia deoarece de multe ori, copiii săraci nu merg
la şcoală pentru că nu au cu ce să se îmbrace, mai ales iarna. Deci acest
program exista deja de un an. Iar anul acesta, partenerul nostru a venit cu propunerea de a face acest
proiect împreună, Empty Shop, care e un concept internaţional. Şi aşa a apărut
Empty Shop, care este primul magazin gol dintr-un mall.
Clienții și vizitatorii mall-ului au fost invitați nu să golească
rafturile, ci să le umple cu haine pe care nu le mai îmbracă, pentru ca mai
apoi acestea să fie donate unor familii cu posibilități materiale reduse. Vine
cu detalii Anca Baniţă: Practic oamenii au avut la dispoziţie o
perioadă de aproape două săptămâni pentru a umple acest magazin, pentru a aduce
haine mai ales, pentru cei care nu au posibilităţi materiale. Oamenii au venit
în număr foarte mare. Succesul a fost mare şi pentru că această campanie a avut
loc în perioada Paştelui, o perioadă bună de curăţenie. Este şi primăvara,
trecem de la hainele de iarnă la cele de vară, iar colegii de la mall ne
spuneau că din oră în oră e nevoie să golească magazinul. A fost un mare
succes!
Am întrebat-o pe Anca Baniţă cum au reacţionat vizitatorii magazinului gol: Unii
ziceau că în sfârşit se bucură că au ce să facă cu aceste haine pe care nu le
mai folosesc, pentru că stăteau cu ele demult, alţii se bucură că pot să dea o
nouă viaţă hainelor prin faptul că nu le aruncă şi susţin alţi oameni şi le
oferă posibilitatea de a duce o viaţă mai bună. Şi e vorba şi despre a duce o
viaţă mai simplă, adică, de a nu ne mai încărca cu atât de multe obiecte care
nu ne folosesc. A fost o ocazie bună ca oamenii să facă ordine, să-şi elibereze
dulapurile de hainele care le sufocau şi pe care nici nu le foloseau, deci
provocau şi un oarecare stress.
Campania face parte din strategia Let’s Do It, Romania! de combatere a
risipei şi de susținere a educației. Colectările de asemenea amploare implică
eforturi logistice uriașe și faptul că a existat un magazin dedicat, dar și
alte puncte de colectare în mall-uri, a presupus o expunere către un număr mai
mare de potențiali donatori, ne-a mai spus interlocutoarea noastră şi a
adăugat: Va urma sortarea de către voluntari şi apoi găsirea beneficiarilor.
Suntem în legătură cu mai multe comunităţi datorită parteneriatului nostru cu
Teach for Romania, pe care îl avem încă de anul trecut, pentru a găsi beneficiari
pentru hainele strânse.
Tonele de haine colectate vor fi sortate cu ajutorul a 50 de voluntari
Let’s Do It, Romania!, apoi curățate și livrate unui număr de 1000 de familii
din județele Maramureș, Neamț, Iași, Constanța, Târgu Jiu, Călărași, Ialomița.
Anca Baniţă ne-a mai spus ce proiecte ne mai pregătesc cei de la Let’s Do
It, Romania! Alte proiecte pe care le avem în derulare:
Let’s Get Green, un proiect de educaţie în şcoli, o competiţie între şcoli,
marele premiu fiind de 15 mii de euro, pentru o transformare completă a şcolii,
câştigărorul va fi ales pe 15 iunie. În cadrul proiectului se fac plantări,
curăţări şi tot felul de activităţi care primesc punctaj. Cel de-al doilea
proiect este cel de curăţenie naţională, din septembrie, pe care îl vom lansa
în curând, va fi chiar o zi de curăţenie globală.
Let`s Do It, Romania! este cel mai mare proiect de
implicare socială organizat în România. Din 2010 și până în prezent, Let`s Do
It, Romania! a implicat peste 1.400.000 de voluntari în acțiuni de curățenie
națională și peste 50 000 de elevi și părinți în proiecte de educație
ecologică. Iar anul trecut, Let’s Do It, Romania! a colectat 7 de tone de
îmbrăcăminte, dar și jucării, rechizite și mobilier, în cadrul programului
propriu Let’s Share & Care!, bunuri care au fost direcționate către 850
de copii și familiile acestora din cinci județe ale țării.