Ascultă Live

Ascultă Radio România Internațional Live

Românii şi internetul

Românii sunt cei mai mobili utilizatori de internet din partea central estică a Europei. Majoritatea dintre ei îşi încep ziua on-line şi au o atitudine foarte deschisă faţă de noile tehnologii.

Românii şi internetul
Românii şi internetul

, 22.06.2014, 14:07

Românii sunt cei mai mobili utilizatori de internet din partea central estică a Europei. Majoritatea dintre ei îşi încep ziua on-line şi au o atitudine foarte deschisă faţă de noile tehnologii. Potrivit studiului Internetul în viaţa de zi cu zi”, comandat de Google şi realizat în cinci ţări: România, Cehia, Slovacia, Ungaria şi Polonia, o treime dintre românii conectaţi la internet intră on-line de îndată ce se trezesc. Doina Costache, manager Google România, ne prezintă principalele concluzii ale acestui studiu. „Românii iubesc internetul şi tehnologia, românii iubesc să socializeze online, cam acestea ar fi principalele concluzii ale studiului. Evident, sunt nişte diferenţe de comportament între sexe: este foarte interesant că femeile preferă socializarea în afara oricărui alt set de unelte care le-ar putea salva viaţa. Întrebaţi fiind ce ar lua cu ei pe o insulă pustie, femeile au declarat că ar lua un dispozitiv conectat la internet în timp ce bărbaţii, ceva mai pragmatici, au recunoscut că ar lua în primul rând un cuţit, ca să se salveze, şi abia apoi un dispozitiv conectat la internet.”



Cum se explică aceasă apetenţă a românilor pentru mediul online? Doina Costache consideră că totul are legătură cu… sângele nostru latin. Suntem singurul popor latin din cele cinci ţări care au fost incluse în studiu. Acest apetit al nostru de a socializa, de a fi prezenţi tot timpul în mijlocul unei mulţimi, fie că este o mulţime virtuală sau fizică, în viaţa reală, cred că asta ne diferenţiază. Noi suntem oameni sociabili, un popor bun, primitor, indiferent că este vorba de acasă, în public sau pe internet. Ne ajută foarte mult şi faptul că avem o bună infrastructură de internet. În cafenele, în hoteluri, chiar şi anumite parcuri din Bucureşti sunt conectate la internet şi asta ne diferenţiază de celelalte popoare din regiune dar ne şi ajută să fim prezenţi tot timpul on line.”



Şi, ce fac românii atunci când sunt online? Se uită la filme, comunică între ei, caută adrese şi reţete ba chiar şi prospecte de medicamente. Divertismentul (muzică, comedie) este tipul de conţinut cel mai căutat atunci când vine vorba despre video online. Mai mult de o treime (37%) dintre cei care intră pe YouTube folosesc platforma ca modalitate de a alege ce filme să urmărească, iar 11%, respectiv 8% urmăresc clipuri cu temă culinară sau de frumuseţe. Unu din cinci bărbaţi încarcă fişiere pe YouTube, subiectul preferat al acestor clipuri fiind evenimente comice sau inedite din viaţa personală. Pentru majoritatea utilizatorilor de internet, călătoriile sau vacanţele încep online. Potrivit aceluiaşi studiu, 86% dintre respondenţi verifică hărţile online.



Bărbaţii sunt mai avizi utilizatori de dispozitive mobile, unu din doi bărbaţi folosind hărţile pe smartphone şi tabletă pentru a calcula distanţele între două puncte pe hartă şi a ocoli străzile cele mai aglomerate, semnalizate printr-o aplicaţie integrată în Google Maps. Mai mult, unul din doi se ”plimbă” pe Street View, fie pentru a revedea locuri dragi, fie pentru a se orienta atunci când aleg un traseu sau chiar în scopuri imobiliare. Buna conectare a românilor la internet, spune Doina Costache, are o explicaţie foarte simplă. Cred că am ars nişte etape, cred că aceste schimbări prin care am trecut după 89 şi după integrarea în UE, ne-au ajutat să ardem nişte etape. În loc să mergem pe o infrastuctură de cablu, încă prezentă în Vest sau chiar în Statele Unite, noi am mers direct pe conexiuni prin fibră de sticlă şi wi-fi. Practic, am fost obligaţi să facem acest salt tehnologic, altfel ar fi durat prea mult timp să ajungem la zi, dacă o luam pas cu pas. Toată această vâltoare ne ajută să fim mult mai progesişti decât vecinii noştri.”



Online-ul e singurul mijloc de comunicare care creşte de la an la an şi asta ne diferenţiază faţă de celelalte ţări din regiune. Există însă şi capitole la care românii sunt un pic reticenţi: site-urile de matrimoniale şi cele ce presupun plăţi pe internet nu sunt atât de dezvoltate cum s-ar aştepta specialiştii. Românii sunt un pic reticenţi la plăţile online şi cred că mai multă educaţie în acest sens ar ajuta cu siguranţă întreaga economie de internet. In Marea Britanie şi Statele Unite, economia de internet este considerată o linie distinctă în PIB. În România şi în regiunea noastră este încă prea mică această linie de venit, încât să iasă în evidenţă, dar, repet, cu educaţie şi cu educaţia încă din liceu a ceea ce înseamnă Internet Banking, cum să-ţi dezvolţi o afacere online şi cum să o monetizezi, cred că am avea cu toţii de câştigat.”



Telefoanele inteligente şi tabletele sunt din ce în ce mai prezente în viaţa noastră de toate zilele. Avem aplicaţii pentru orice. Remindere pentru cumpărături, colecţii de reţete culinare, agenda zilnică, jurnalul bebeluşului, programul cinematografelor şi rezervările de bilete fie la spectacole sau chiar pentru avion, totul este la distanţa de o … atingere de deget pe un ecran. La ce ne mai putem aştepta în viitorul apropiat? Personal, aş vrea să văd mult mai multă tehnologie pusă nu doar în slujba entertainment-ului, ci şi al sănătăţii. A doua zonă pe care eu aş vrea să o văd că decolează mult mai rapid decât se întâmplă în momentul de faţă ar fi energia verde. Aş vrea să văd mai multă tehnologie verde: maşini electrice, ceva să facem pentru a opri poluarea planetei şi încălzirea globală. Cred că aceste două direcţii, dacă le vom aduce pe agenda companiilor de IT&C mai rapid, vom avea cu toţii de câştigat.”


Tehnologia, spune Doina Costache, nu este deloc intruzivă, nu este invazivă, este cu adevărat utilă şi complementară socializării şi vieţii noastre off line. Desigur, atunci când este folosită cu măsură.

„Brave cut” este numele proiectului iniţiat de Fundaţia Renaşterea
România la ea acasă marți, 17 decembrie 2024

Brave Cut

Un proiect prin care, dacă avem părul lung, îl putem dona pentru realizarea de peruci din păr natural pentru cei ce au nevoie de ele. „Brave...

Brave Cut
foto: facebook.com/sapunulcheia
România la ea acasă marți, 10 decembrie 2024

Povestea săpunului Cheia. Un săpun centenar

Povestea săpunului Cheia ne poartă în timp până la data de 3 martie 1886, când Lippa Brunstein înregistra la primărie fabrica familiei sale....

Povestea săpunului Cheia. Un săpun centenar
Foto: RRI (Ștefan Baciu)
România la ea acasă marți, 03 decembrie 2024

Băile Herculane, obiectiv de colecţie!

Istoria de două milenii a staţiunii Băile Herculane începe odată cu prima sa atestare documentară în anul 153 e.n. şi se continuă cu...

Băile Herculane, obiectiv de colecţie!
Paşi pentru accesabilizarea patrimoniului
România la ea acasă marți, 26 noiembrie 2024

Paşi pentru accesabilizarea patrimoniului

Cu intenţia de a evidenţia patrimoniul cultural din ţara noastră, Asociaţia Designers, Thinkers, Makers a creat programul “Culture and...

Paşi pentru accesabilizarea patrimoniului
România la ea acasă marți, 19 noiembrie 2024

Ziua comunicării nonviolente, la Iaşi

În această toamnă, la Iaşi, a fost marcată Ziua internaţională a nonviolenţei, care a fost stabilită de Organizaţia Naţiunilor Unite, în...

Ziua comunicării nonviolente, la Iaşi
România la ea acasă marți, 12 noiembrie 2024

Culoare şi creativitate tip Bauhaus la Bucureşti

Germania anilor 1919 dădea curentul Bauhaus, provenind din asocierea cuvintelor germane bau – a construi și Haus – casă. Extrem de...

Culoare şi creativitate tip Bauhaus la Bucureşti
România la ea acasă marți, 29 octombrie 2024

Fenomenul „Anul Nou care n-a fost”

Astăzi discutăm despre un film. Şi am ales această temă, pentru că “Anul Nou care n-a fost”, primul lungmetraj al regizorului şi...

Fenomenul „Anul Nou care n-a fost”
România la ea acasă marți, 22 octombrie 2024

Apa de Dunăre, bună de băut

Mai târziu, după 126 de ani, o ecologistă olandeză, Li An Phoa, fondatoarea mișcării Drinkable Rivers și partenerul ei, Maarten van der...

Apa de Dunăre, bună de băut

Parteneri

Muzeul Național al Țăranului Român Muzeul Național al Țăranului Român
Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS Liga Studentilor Romani din Strainatate - LSRS
Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online Modernism | The Leading Romanian Art Magazine Online
Institului European din România Institului European din România
Institutul Francez din România – Bucureşti Institutul Francez din România – Bucureşti
Muzeul Național de Artă al României Muzeul Național de Artă al României
Le petit Journal Le petit Journal
Radio Prague International Radio Prague International
Muzeul Național de Istorie a României Muzeul Național de Istorie a României
ARCUB ARCUB
Radio Canada International Radio Canada International
Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”
SWI swissinfo.ch SWI swissinfo.ch
UBB Radio ONLINE UBB Radio ONLINE
Strona główna - English Section - polskieradio.pl Strona główna - English Section - polskieradio.pl
creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti creart - Centrul de Creație Artă și Tradiție al Municipiului Bucuresti
italradio italradio
Institutul Confucius Institutul Confucius
BUCPRESS - știri din Cernăuți BUCPRESS - știri din Cernăuți

Afilieri RRI

Euranet Plus Euranet Plus
AIB | the trade association for international broadcasters AIB | the trade association for international broadcasters
Digital Radio Mondiale Digital Radio Mondiale
News and current affairs from Germany and around the world News and current affairs from Germany and around the world
Comunità radiotelevisiva italofona Comunità radiotelevisiva italofona

Furnizori de servicii de difuzare/redifuzare

RADIOCOM RADIOCOM
Zeno Media - The Everything Audio Company Zeno Media - The Everything Audio Company