Promovarea turismului românesc
România este prezentă la Târgul Internaţional de Turism de la Londra - eveniment care oferă o importantă oportunitate de promovare a țării ca destinaţie turistică.
Corina Cristea, 08.11.2023, 11:40
Cu misiunea de a atrage pe viitor 10 milioane de turiști
străini, câteva zeci de companii de turism promovează, în aceste zile, România
la Târgul de profil de la Londra – World Travel Market, unul dintre cele mai importante evenimente din industria turismului la
nivel mondial. Prezența României este una remarcabilă, depășind cu mult nivelul
din 2022.
Cu un număr de 40 de coexpozanți, dintre care 25 sunt agenții
de turism specializate pe incoming, cu un spațiu generos și mese de discuții,
suntem pregătiți să promovăm și să dezvoltăm turismul românesc în fața unei
audiențe globale. Pentru prima dată, suntem prezenți și în calitate de
touroperatori, firme și nu doar ca asociații, patronate sau autorități publice.
România a reușit în sfârșit să rezolve o limitare de neînțeles care ne-a blocat
ani de zile accesul în nume propriu la manifestările internaționale, declară
Adrian Voican, vicepreședinte al Asociației
Naționale a Agențiilor de Turism.
Potrivit ANAT, cine nu e la Londra, ca profesionist al turismului de incoming, nu există!
Nicio țară mică sau mare nu lipsește de aici. Bugetele sunt absolut șocante.
România are nevoie de minimum 30 de milioane de euro anual ca să conteze în
‘războiul’ brandurilor și să își îndeplinească misiunea de a aduce în viitor 10
milioane de turiști străini, a precizat Adrian Voican.
Desfășurat între 6 și 8 noiembrie, World
Travel Market adună la un loc
în acest an 3500 de expozanți din 184 de țări, iar organizatorii au anunțat că
în cele 3 zile ale evenimentului vor avea loc 72 de sesiuni de conferințe și
prezentări despre cele mai actuale teme ale turismului mondial.
Potrivit
ANAT, participarea României la acest târg subliniază importanța promovării
turismului românesc la nivel global – cu o listă impresionantă de expozanți și o competiție enormă, ne reamintim
cât de mică este România în contextul turismului mondial și câtă forță de muncă
și câți bani sunt implicați în industria care aduce 10% din Produsul Intern
Brut global, cu cei 1,2 miliarde de oameni care călătoresc internațional în
lume. În acest sens, ANAT consideră ferm că România nu mai trebuie să lipsească
de la niciun târg de profil.
La pavilionul românesc organizat de Ministerul Economiei şi
Turismului nici un detaliu nu a fost trecut cu vederea – desk-urile au fost
gândite astfel încât să cuprindă toate elementele esenţiale unei promovări cât
mai bune a destinaţiei, vor exista degustări de vinuri româneşti, diverse
întâlniri de tip networking cu tour-operatori şi companii pe diverse teme, dar vor fi prezentate şi cele opt filme de promovare a
României, realizate în colaborare cu producătorul britanic Charlie Ottley.
Și
în țară, cei mai mari jucători din industrie vor prezenta în perioada
9-12 noiembrie cele mai bune oferte, în cadrul Târgului de Turism al României
2023 / ediția de toamnă. Dedicat atât familiilor care caută vacanțe all
inclusive sau de proximitate, cât și pasionaților de călătorii care se
aventurează în destinații exotice mai îndepărtate, târgul organizat în
București aduce oferte foarte avantajoase și contribuie la consolidarea industriei turismului din țară prin
promovarea zonelor de atracție turistică.