Noi investiţii în infrastructură
Trei noi contracte de infrastructură au fost semnate duminică, la București, în prezenţa premierului Viorica Dăncilă. În opinia sa, dezvoltarea Romaniei a fost întârziată de lipsa finanţării, de birocraţia excesivă şi de interesele politice.
Mihai Pelin, 15.04.2019, 12:30
Lucrările la autostrada Sibiu – Piteşti, prima care va traversa munţii și va lega sudul de centrul României, vor începe în curând. La București a fost semnat contractul pentru primul lot, de peste 13 kilometri, care va fi realizat în 4 ani. Este primul pas concret făcut în ultimii 10 ani, a subliniat premierul Viorica Dăncilă. Totodată, au mai fost semnate contractele pentru un lot din noua Centură de sud a capitalei şi cel pentru automatizarea metroului din Drumul Taberei, cartier vestic al Bucureştiului.
Autostrada Sibiu – Piteşti este unul dintre proiectele majore de infrastructură rutieră ce va asigura conexiunea cu Coridorul 4 paneuropean. Prin semnarea contractului de proiectare şi execuţie pentru lotul autostrăzii de centură a Bucureştiului, va fi fluidizat traficul din capitală a precizat premierul. Un alt proiect aşteptat de români este Magistrala de metrou M5 – a mai pus Viorica Dăncilă, care a explicat că în bugetul naţional sunt prevăzuţi banii necesari pentru realizarea acestor proiecte, dar vor fi utilizate, totodată, şi fonduri europene.
Viorica Dăncilă: „Semnarea contractului pentru secţiunea 1 Sibiu – Boiţa este primul pas concret făcut în ultimii 10 ani pentru începerea lucrărilor la prima autostradă din România care trece munţii. Prin semnarea contractului de proiectare şi execuţie pentru lotul 3 al autostrăzii de centură a municipiului Bucureşti, în lungime de aproximativ 18 km, aducem mai aproape de finalizare realizarea acestui proiect care va contribui la fluidizarea traficului din capitală.”
La rândul său, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, le-a transmis constructorilor să îşi respecte termenele asumate în proiecte și să-i respecte pe subcontractorii români întrucât scuzele şi întârzierile nu vor mai fi tolerate. Răzvan Cuc: „Începeţi-vă contractele prin a lucra deja la proiectare, pentru că sunt firme care au semnat contractele şi au reuşit să scurteze timpul de proiectare. Nu vă mai bateţi joc de subcontractorii români. Plătiţi-i la timp! Nu vreau să mai fiu informat că nu plătiţi la timp subcontractorii atâta timp cât statul român vă plăteşte la timp toate facturile.”
Valoarea primului contract semnat este de aproximativ 129 de milioane de euro – a mai spus ministrul transporturilor – şi va avea o durată de realizare de 48 de luni, iar cel de-al doilea contract semnat are o valoare de 180 de milioane de euro şi va asigura creşterea gradului de mobilitate atât pentru Bucureşti, cât şi pentru regiunile limitrofe. În ceea ce priveşte magistrala M5, aceasta va fi dată în funcţiune până la sfârşitul anului. Situaţia infrastructurii rutiere este dezastruasă în întreaga ţară. La sfârșitul lui 2018, la aproape trei decenii de la prăbuşirea comunismului şi la peste 10 ani de la aderarea la UE, România avea doar aproximativ 800 kilometri de autostradă, din care circa 100 moşteniţi din vechiul regim.