România, destinaţie turistică
România încearcă să valorifice potenţialul său turistic enorm şi îşi promovează destinaţii de vacanţă cunoscute şi mai puţin cunoscute în străinătate.
România Internațional, 10.02.2016, 13:10
România
are un potenţial turistic uriaş, astfel că, în ultimii ani, numeroase site-uri şi reviste de specialiate
din întreaga lume au lansat potenţialilor turişti invitaţii atractive de a
descoperi tot mai multe locuri şi tradiţii. Autorităţile din domeniu şi tour
operatorii români încearcă să folosească la maximum acest moment propice şi să
valorice acest potenţial, pentru a creşte numărul vizitatorilor străini.
România prezintă la diverse Târguri şi Burse de profil din
lume o ofertă bogată şi variată de pachete turistice.
O prioritate pentru 2016
a Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT) şi a Asociaţiei
Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) este atragerea unui numar cât mai mare
de turişti ruşi, considerând că România poate fi o alternativă la Turcia şi
Egipt, două destinaţii pe care aceştia nu le mai frecventează ca în anii
trecuţi, din cauza conjuncturii internaţionale. Oficiali români din domeniu şi
tour operatori au mers, în ianuarie, în Federaţia Rusă pentru a-şi prezenta
oferta. Atuurile României
sunt în concordanţă cu interesul ruşilor pentru tratamente medicale, pachete
fitness şi wellness, reabilitare şi recuperare. Dar au fost promovate şi turismul de business, circuitele
culturale, turismul activ – vânătoare, pescuit.
În aceste zile, România este prezentă la Târgul Internaţional de profil
pentru Piaţa Mediteraneană, care are loc din Israel, de unde provine al doilea
cel mai mare număr de turişti care ne vizitează ţara. Anul trecut aproape 220
de mii de israelieni au venit în România, destinaţiile preferate ale acestora
fiind Bucureştiul, litoralul românesc al Mării Negre şi Delta Dunării. La acest
târg a fost organizată o conferinţă intitulată România – 365 de zile să
explorezi Grădina Carpaţilor, prin care s-a dorit captarea interesului
agenţiilor de voiaj şi a turiştilor israelieni asupra noilor oferte. Este vorba
de regiunea Transilvaniei, declarată ‘Best Region to Travel în 2016’ de ghidul
Lonely Planet, Târgu Jiu, oraş care găzduieşte operele de artă ale celebrului
sculptor român Constantin Brâncuşi, dar şi staţiunile montane de pe Valea
Prahovei.
O oportunitate foarte bună pentru România în special pe segmentul
turism activ şi de aventură, turism cultural şi circuite este şi Polonia, o
alta piaţă dinamică, în creştere. Motiv pentru care, în această săptămână, România
îşi prezintă oferta la Tour Salon Poznan. Este vorba de oraşele transilvănene -
Braşov, Sibiu, Sighişoara, de zona Maramureşului, de Bucovina şi de Delta
Dunării. Pe perioada evenimentului sunt organizate degustări de vinuri
româneşti, ateliere interactive de artă tradiţională românească şi concursuri
cu premii.
De asemenea 15 companii româneşti
prezente la Bursa Internaţională
de Turism de la Milano promovează destinaţii turistice-cheie pentru piaţa
italiană, precum circuite culturale în Transilvania şi Bucovina, city break,
turismul rural, activ şi în natură.