Târg de turism la Bucureşti
În fiecare an, primăvara şi toamna, la Bucureşti se desfăşoară Târgul internaţional de turism al României, cea mai importantă manifestare de gen din ţară.
România Internațional, 14.11.2014, 12:50
Până duminică, peste 200 de companii din 14 ţări îşi prezintă ofertele la cea de-a 32-a ediţie a Târgului de Turism al României de la Bucureşti. Operatori din Austria, Bulgaria, Federaţia Rusă, Germania, Grecia, India, Israel, Italia, Republica Moldova, Spania, Turcia, Ungaria oferă pachete turistice pentru petrecerea sărbătorilor de iarnă şi pentru vara anului viitor. Noutatea ediţiei constă în participarea în premieră a Palestinei, prin intermediul Autorităţii Naţionale pentru Turism.
Potrivit organizatorilor, târgul este locul potrivit pentru a descoperi cele mai frumoase destinaţii din România, dar şi din străinătate. Despre acestea ne vorbeşte directorul comercial în cadrul Romexpo, Delia Boţan: Oferte din ce în ce mai variate atât pentru destinaţii interne cât şi externe. Destinaţii interne- cele bine cunoscute de pe valea Prahovei, din Maramureş, din Bucovina- iar pentru cele externe, cele în mod tradiţional cunoscute de noi toţi, ofertele la schi în Austria, Franţa, Italia, Elveţia şi de ce nu poate în Grecia sau în Turcia”.
De la târg nu lipsesc nici ofertele pentru anul viitor, iar cei care le achiziţionează pot beneficia de reduceri de până la 40% pentru destinaţii precum Grecia, Bulgaria sau Turcia, dar şi pentru litoralul românesc.
Ministrul Delegat pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri şi Turism, Florin Jianu, a subliniat că România se regăseşte ca destinaţie favorabilă pentru turism în tot mai multe ghiduri şi publicaţii de prestigiu din lumea întreagă, iar acest lucru se reflectă în numărul de turişti străini. În primele 9 luni ale anului, acesta a crescut cu 11% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013. Jianu a mai spus ca pentru a susţine în continuare această creştere, până la sfârşitul anului, în România vor fi inaugurate 100 de Centre de Informare Turistică.
La Târg, ministrul Jianu s-a intâlnit cu omologul său de la Sofia, Nikolina Angelkova, care a declarat că România este o piaţă turistică-cheie şi un partener al Bulgariei. Cei doi oficiali au convenit să analizeze posibilităţi de promovare a produselor turistice comune, în scopul atragerii de vizitatori din întreaga lume.
Pe de alta parte, vicepresedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc Dragoş Raducan, declara că hotelierii vor să promoveze Bucureştiul ca pe o destinaţie de Crăciun si vor încerca să atragă într-o primă fază turişti din ţară, iar ulterior şi din străinătate. Pentru aceasta, hotelurile din Bucuresti reduc tarifele cu peste 50% in weekend-urile din decembrie.
Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Lucia Morariu, declara că România a fost, în 2014, o destinaţie ceva mai atractivă pentru străini. Cei mai mulţi au fost interesaţi de turismul de afaceri, de sănătate, tratament şi cură balneară sau de turismul cultural.