Direcția pentru Imigrări are 30 de noi ghișee
Activitatea Direcţiei pentru Imigrări a Municipiului Bucureşti şi Ilfov se mută la Grand Arena Mall cu 30 de noi ghișee deschise publicului.
România Internațional, 09.12.2023, 10:39
Inspectoratului General pentru Imigrări beneficiază de 30 de noi ghişee care sunt deschise publicului la Grand Arena Mall Berceni.
Pe fondul creşterii permanente a nevoii de forţă de muncă şi implicit a contingentului de cetăţeni străini nou admişi pe piaţa forţei de muncă din România, de la 5.500 în anul 2016 la 100.000 în 2022 şi 2023, în scopul gestionării în bune condiţii a activităţilor de preluare a solicitărilor străinilor aflaţi la ghişeele de lucru cu publicul, conducerea IGI a decis relocarea activităţii de relaţii cu publicul a celor două structuri, se arată într-un comunicat al IGI, citat de Agerpres.
Până la data de 27 noiembrie, activitatea la nivelul Direcţiei pentru Imigrări a Municipiului Bucureşti şi Serviciului pentru Imigrări al Judeţului Ilfov s-a desfăşurat exclusiv în strada Nicolae Iorga nr. 23, Sector 1, fiind utilizate şapte ghişee pentru Direcţia pentru Imigrări a Municipiului Bucureşti şi trei ghişee pentru Serviciul pentru Imigrări al Judeţului Ilfov, organizate în două containere metalice compartimentate.
În prezent, activitatea de relaţii cu publicul la nivelul structurilor menţionate se desfăşoară exclusiv în punctul de lucru din cadrul Complexului Comercial Grand Arena Mall, fiind operaţionalizate 30 de ghişee cu publicul, destinate pentru preluarea solicitărilor privind prelungirea dreptului de şedere, eliberarea avizelor de angajare, înregistrarea rezidenţei şi eliberarea de documente.
Pentru digitalizarea, eficientizarea şi fluidizarea fluxurilor de lucru se utilizează un sistem performant de management al cozilor, sistem care este interoperabil cu sistemul integrat de management al străinilor. Astfel, sistemul de ticketing preia datele introduse de străini în programul de programare online, iar la ora prezentării pe monitoarele din sala de aşteptare se afişează în mod automat toate informaţiile necesare, respectiv numărul programării, ora la care trebuie să se prezinte la ghişeu, ghişeul la care se va prezenta străinul, precum şi scopul prezenţei acestuia, arată sursa citată.
Prin operaţionalizarea acestor spaţii de lucru se are în vedere reducerea timpului alocat primirii şi procesării cererilor la ghişeu, creşterea gradului de satisfacţie a cetăţeanului faţă de serviciile de care beneficiază, eliminarea capacităţii aglomerării solicitanţilor la ghişeele celor două structuri, creşterea capacităţii de preluare a cererilor.
Costurile amenajărilor au fost suportate integral de comodant, iar costurile pentru dotare au fost suportate de Organizaţia Internaţională pentru Migraţie, prin intermediul unui contract de sponsorizare, mai precizează IGI