Reuniune online cu profesorii LCCR, reprezentanţi ai Parlamentului şi ai Institutului Limbii Române
Ambasada României a organizat o nouă reuniune în format online la care au fost invitate cadrele didactice implicate în programul de Limbă, Cultură şi Civilizaţie Românească (LCCR)
România Internațional, 08.10.2022, 19:11
Ambasada României a organizat o nouă reuniune în format online la care au fost invitate cadrele didactice implicate în programul de Limbă, Cultură şi Civilizaţie Românească (LCCR), continuând eforturile în vederea creşterii calităţii şi extinderii învăţământului în limba română din Spania.
La eveniment au participat şi reprezentanţi ai Parlamentului României şi ai Institutului Limbii Române.
Apreciind rolul pe care dascălii îl au în modelarea caracterului şi traiectoriei în viaţă ale copiilor noştri, ambasadorul George Bologan a subliniat că o calitate optimă a educaţiei oferite tinerelor vlăstare nu depinde numai de efortul, talentul şi dăruirea celor de la catedră, ci şi de asigurarea unor condiţii optime de desfăşurare a activităţii profesorilor implicaţi în acest program. În context, şeful misiunii diplomatice i-a invitat la acest eveniment virtual pe preşedinţii Comisiilor de învăţământ din Senat şi Camera Deputaţilor, doamnele Monica Anisie şi Natalia Intotero, în prezenţa cărora au fost analizate propunerile de îmbunătăţire a cadrului legislativ care reglementează funcţionarea LCCR şi rezolvarea unor probleme pe care le întâmpină cadrele didactice în procesul educativ al copiilor din afara graniţelor. La videoconferinţă au mai participat directorul Institutului Limbii Române, doamna Daiana Cuibus, şi membri ai Comisiilor parlamentare de învăţământ., se arata în comunicatul Ambasadei.
Informaţii de fond:
Programul LCCR îşi propune să le faciliteze elevilor contactul cu limba, cultura şi civilizaţia românească, în scopul exersării şi îmbunătăţirii comunicării în limba maternă, a cunoaşterii unor momente importante ale istoriei româneşti, a interiorizării valorilor culturii şi civilizaţiei româneşti şi a dezvoltării identităţii proprii în contextul valorilor europene. Cursul şi-a dovedit deseori utilitatea şi în cazul copiilor care împreună cu familiile lor s-au repatriat în România.
Este o iniţiativă la care ambasada îşi doreşte să adere cât mai mulţi dintre cei aproximativ 150.000 de copii originari din România care trăiesc în Spania şi care îşi doresc să rămână conectaţi la principalele repere identitare româneşti. Există riscul unei false percepţii că o integrare mai uşoară a copiilor noştri în societatea ţării gazdă este direct proporţională cu îndepărtarea de limba şi cultura maternă. Un copil care vorbeşte mai multe limbi şi care nu îşi uită rădăcinile şi graiul matern va fi mai bogat cultural şi format intelectual, devenind şi mai util societăţii în care se va integra la maturitate.
Sursa: AMBASADA ROMÂNIEI în Regatul Spaniei