172 de milioane EUR pentru promovarea produselor agroalimentare în UE și în afara UE
Comisia Europeană va finanța cu
172,5 milioane EUR din bugetul agricol al UE promovarea, în Europa și în lume,
a produselor agroalimentare ale UE.
Ștefan Rancu, 23.10.2018, 11:45
Comisia Europeană va finanța cu
172,5 milioane EUR din bugetul agricol al UE promovarea, în Europa și în lume,
a produselor agroalimentare ale UE.
În următorii trei ani vor fi derulate 79
de campanii, vizând o gamă largă de produse precum lactatele, măslinele și uleiul
de măsline, precum și fructele și legumele.
Europa este cunoscută în întreaga
lume pentru produsele sale alimentare de bună calitate și pentru patrimonial său
culinar. Comisia Europeană și-a reiterate sprijinul pentru producătorii din UE în promovarea, în Europa și în lume,
a produselor de înaltă calitate. Există un mare potențial de promovare in lume,
de deschidere de noi piețe, cum ar fi
China, Japonia, Mexic sau Columbia pentru produsele europene.
Ştefan Pădure, președintele
Asociației pentru promovarea alimentului românesc, ne-a spus: Programele sunt foarte bune, foarte corecte, foarte
eficiente, în schimb exista reguli stricte, ca și consumul tuturor banilor
europeni. În spate trebuie să fie asociații puternice, asociații profesionale
care să reprezinte sectoarele, să aibe o certificare, pentru că programul nu se
face pe brand, brandul poate fi amintit, al celor care participă, (n.r.
programul) se face pe sector de activitate. Pentru a putea face un program în
piața cărnii de porc, trebuie să participle organizația profesională carne de
porc sau organizația de pui sau organizația care întrunește peste 50% din
cantitatea vândută sau din valoarea vândută pe piață din produsul respectiv.
Deci, vorbim de promovare generic și nu promovare pe brand.
Scopul programelor este ca producătorii
din sectorul agroalimentar al UE să propage informații despre calitatea produselor
lor, pentru a le promova pe piețele din UE și pentru a deschide noi piețe. Programele
au o serie de priorități, cum ar fi evidențierea calității alimentelor europene
cu indicații geografice sau a metodelor de producție ecologică.
Dintre cele 79 de programe aprobate, 48 au vizat țări din afara UE.
Anumite sectoare de produse unt, de asemenea, foarte bine reprezentate. De
exemplu, 23 de programe sunt dedicate sectorului fructelor și legumelor, iar altele
sunt dedicate brânzeturilor și produselor lactate.
Anul acesta, s-au alocat în total 97
de milioane EUR programelor simple de promovare, propuse de una sau mai multe
organizații din același stat membru. Alte 75,5milioane EUR vor finanța
multiprograme, propuse de cel puțin două organizații din cel puțin două state
member sau de una sau mai multe organizații europene.