Măsuri anti-dumping
Noile norme europene anti-dumping vor menține capacitatea Uniunii Europene
de a-și proteja producătorii împotriva practicilor comerciale neloiale. Ele
vizează detectarea și soluționarea cazurilor în care prețurile produselor
importate sunt reduse artificial ca urmare a intervenției statului.
admin, 01.05.2018, 10:02
Noile norme europene anti-dumping vor menține capacitatea Uniunii Europene
de a-și proteja producătorii împotriva practicilor comerciale neloiale. Ele
vizează detectarea și soluționarea cazurilor în care prețurile produselor
importate sunt reduse artificial ca urmare a intervenției statului.
Parlamentul European a votat un acord informal cu statele membre pentru a
proteja industriile, lucrătorii și consumatorii din Uniunea Europeană de
importurile care fac obiectul unor acţiuni de dumping sau subvenţii din țări
terțe. Acest acord vizează detectarea și soluționarea cazurilor în care
prețurile produselor importate sunt reduse artificial ca urmare a intervenției
statului. Votul a inclus, de asemenea, dispoziții privind respectarea
standardelor internaționale de mediu și de muncă în cadrul anchetelor anti-dumping.
Obiectivul este de a contracara practicile comerciale neloiale ale unor țări
terțe care intervin în mod semnificativ în economia europeană.
Cecilia
Malmström, Comisarul European pentru Comerţ, a declarat: Acest text juridic introduce în legislația europeană anti-dumping-ul,
o nouă metodă de calculare a importurilor din orice țară membră a Organizaţiei
Mondiale a Comerţului în care există distorsiuni la acest capitol. Acest lucru
va asigura că industria europeană este în continuare bine pregătită pentru a
face față concurenței neloiale cu care se confruntă, şi aici mă refer la
acţiuni de dumping și subvenționare. De asemenea, este pentru prima dată când
legislația noastră recunoaște semnificația standardelor sociale și de mediu în
domeniul apărării comerciale. Aceasta este o evoluție importantă, iar
eforturile depuse de legiuitor și instituirea unui echilibrului potrivit aici,
nu pot fi decât lăudate.
Comisia Europeană trebuie să dovedească existența unei denaturări
semnificative a pieței între prețul de vânzare al unui produs și costul de
producție al acestuia. Pe această bază, ea va avea dreptul de a stabili prețul
produsului prin trimitere fie la prețul de vânzare într-o țară cu nivel similar
de dezvoltare economică, fie la costurile și prețurile internaționale
nedenaturate relevante.