Depașirea cotei de 27% energie regenerabilă până în 2030
În anul 2008,
UE s-a angajat să atingă o cotă de 20% din energia din surse regenerabile până
în 2020. La sfârșitul anului 2014, instituțiile UE au discutat despre perioada
post 2020. Comunicarea Comisiei și concluziile Consiliului European privind
clima și energia Uniunii Europene pentru 2030 au stabilit scena pentru
dezvoltarea viitoare a energiilor regenerabile în Europa: până în 2030, UE ar trebui
sa atingă un obiectiv de energie din surse regenerabile de 27% din energia
produsă în UE.
admin, 19.12.2017, 15:25
În anul 2008,
UE s-a angajat să atingă o cotă de 20% din energia din surse regenerabile până
în 2020. La sfârșitul anului 2014, instituțiile UE au discutat despre perioada
post 2020. Comunicarea Comisiei și concluziile Consiliului European privind
clima și energia Uniunii Europene pentru 2030 au stabilit scena pentru
dezvoltarea viitoare a energiilor regenerabile în Europa: până în 2030, UE ar trebui
sa atingă un obiectiv de energie din surse regenerabile de 27% din energia
produsă în UE.
Asociația
Europene de Biomasă este de părere că obiectivul de 27% din energia
regenerabilă este un minim.
Ilias
Papageorgiadis membru reales al Consiliul de Conducere al Asociației Europene
de Biomasă despre modificarile privid
depășirea acestei cote: Este o
situație care s-a schimbat, acum, în luna decembrie. Parlamentul European
propune și stabilește o cotă de 35%, obligatorie pentru nivelul european. Până
în 2030 trebuie să ajungem la 35% și în același timp să avem eficiență
energetică mai mare. În momentul actual în România avem o țintă atinsă, din
punctul nostru de vedere, artificial pentru că acolo este inclusă și energia
termică, consumată în satele noastre și care este nemăsurată, nimeni nu știe
exact cât este acolo produs, și noi propunem
diferența dintre 20%-22% cât este
acum și 35% cât trebuie atins în 2030,să fie acoperită cu biomasă și biogaz. De
ce?
1.Pentru
că așa vom rezolva problema noastră cu deșeurile din toată țara
2.Pentru
că așa vom ajuta fermierii noștri și producătorii nostri de produse alimentare
să fie mai competitivi și pentru România și la nivel european.
3.Pentru
că așa vom fi mai independenți energetic, nu vom mai avea nevoie să importăm,
vom avea energie pe loc
4.Pentru
ca în zonele îndepărtate din țară, unde nu avem infrastructură bună, vom putea
folosi energia termică sau electrică provenită din biomasă sau biogaz, vom
oferii cetățenilor soluții de energie stabilă, fără probleme și fără să
așteptăm să vină cineva care să repare o linie care este căzută.
Sectorul
poate realiza mult mai mult decât obiectivul de 27%, convenit de statele
membre. Prin urmare, acest obiectiv ar trebui să fie minim, iar statele
încurajate să furnizeze mai mult. În acest scop, noua directivă privind energia
din surse regenerabile ar trebui să îmbunătățească măsurile existente sau să
introducă noi măsuri pentru accelerarea dezvoltării surselor de energie
regenerabilă în Europa.
Se estimează
că biomasa va contribui la mai mult de jumătate din obiectivul UE?
Rolul
biomasei
Conform
previziunilor statelor membre prevăzute în planurile lor naționale de acțiune
în domeniul energiei regenerabile , se estimează că biomasa va contribui la mai
mult de jumătate din obiectivul UE 2020 privind energia regenerabilă de 20%.
Acest rol important este așteptat să rămână conform previziunilor din 2030 și
2050. Biomasa reprezintă o sursă esențială de energie regenerabilă pentru a
atinge obiectivele de decarbonizare pe termen lung ale UE.
Silvicultura
este o competență națională și nu o competență a UE. Mai multe politici ale UE
privesc pădurile (mediul înconjurător, agricultura, politicile energetice
etc.), însă deciziile privind practicile de gestionare durabilă a pădurilor
aparțin statelor membre.
În 2013,
instituțiile UE au adoptat Regulamentul UE privind lemnul, care interzice
plasarea lemnului recoltat ilegal și a produselor derivate din astfel de lemn
pe piața UE. În 2013, Comisia a adoptat o nouă strategie a UE pentru păduri și
sectorul forestier care conține acțiuni comune planificate de UE și statele
membre, precum și recomandări adresate statelor membre. Printre altele, această
strategie prevede ca Comisia, statele membre și părțile interesate să elaboreze
criterii obiective, ambițioase și demonstrabile de gestionare durabilă a
pădurilor, care să poată fi aplicate în diferite contexte politice indiferent
de utilizarea finală a biomasei forestiere. Un grup de lucru ad-hoc a fost
stabilit să lucreze la această întrebare și a publicat un raport . Sectorul
forestier este, de asemenea, preocupat de politica privind emisiile /
eliminările din LULUCF (utilizarea terenurilor, schimbarea utilizării
terenurilor și silvicultură). Ca urmare a unei decizii din 2013 de stabilire a unui sistem contabil, discuțiile
ar trebui în prezent în curs de desfășurare privind dacă LULUCF ar trebui să
facă parte din angajamentul UE de reducere a emisiilor de gaze cu efect de
seră.
Poziția AEBIOM
AEBIOM este
de părere că managementul durabil al pădurilor este esențial pentru a garanta
că biomasa utilizată în scopuri energetice este viabilă. În acest cadru,
gestionarea durabilă a pădurilor este asigurată de legislațiile naționale,
precum și de certificările voluntare. Acest cadru trebuie luat în considerare în
cadrul dezbaterii în curs privind sustenabilitatea biomasei.