„Jan Amos Comenius” – un nou premiu european pentru educație
Rezultatele sondajelor privind cunoașterea și înțelegerea de către cetățeni a Uniunii Europene reprezintă un motiv de îngrijorare. Suntem români, greci, francezi, italieni, dar suntem cu toții europeni. Ori, 56 % dintre europeni consideră că nu sunt bine informați cu privire la chestiunile legate de UE, aproape 40% nu înțeleg cum funcționează Uniunea Europeană și mai puțin de jumătate dintre alegătorii cu vârsta sub 24 de ani au votat la alegerile europene din 2019.
Luana Pleşea, 10.05.2020, 10:52
Rezultatele sondajelor privind cunoașterea și înțelegerea de către cetățeni a Uniunii Europene reprezintă un motiv de îngrijorare. Suntem români, greci, francezi, italieni, dar suntem cu toții europeni. Ori, 56 % dintre europeni consideră că nu sunt bine informați cu privire la chestiunile legate de UE, aproape 40% nu înțeleg cum funcționează Uniunea Europeană și mai puțin de jumătate dintre alegătorii cu vârsta sub 24 de ani au votat la alegerile europene din 2019.
Deși tinerii aud despre Uniunea Europeană din diverse surse, școlile se află în centrul a ceea ce tinerii europeni învață despre aceasta. Școlile pot promova conștientizarea critică a Uniunii Europene și un sentiment de apartenență.
Sunt argumentele Parlamentului European, instituția care a propus să se acorde Premiul european Jan Amos Comenius pentru învățământul de înaltă calitate despre Uniunea Europeană.
Colegiul Național Calistrat Hogaș din Piatra-Neamț este câștigătorul din partea României al premiului Jan Amos Comenius, în valoare de 8.000 de euro.