Acces egal și calitativ la educație în județele Giurgiu și Teleorman
Asociația de Prietenie Româno-Franceză ROMFRA, derulează, în perioada 25 aprilie 2018 - 24 aprilie 2021, în calitate de partener, proiectul Acces egal şi calitativ la educaţie în județele Giurgiu şi Teleorman - EDUGREAT.
Camelia Teodosiu, 26.01.2021, 08:11
Proiectul EDUGREAT este cofinanțat
din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, și
se desfășoară la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean Teleorman, în calitate
de solicitant, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Giurgiu, Asociația
de Prietenie Româno-Franceză – ROMFRA, Asociația Tinerii Manageri
Slatina și Primăria Municipiului Alexandria.
Obiectivul general îl reprezintă reducerea abandonului școlar, în județele Teleorman
și Giurgiu, prin acces egal la educaţie de calitate și scopul este să se creeze
toate premisele pentru un exemplu de buna practică ce va fi diseminat și către
restul comunităților din aceleași regiuni sau chiar de la nivel național, ne
spune domnul Sorin Sferle – Directorul Asociației de prietenie româno-franceză,
în calitate de principal partener al proiectului:
În cadrul proiectului au fost
selectate 12 școli care prezintă un grad ridicat de risc în ceea ce privește
abandonul școlar și în interiorul cărora au fost identificate o serie de nevoi
esențiale care pot genera un cadru educațional de viitor pentru toți elevii.
Pe
parcursul primilor 2 ani, s-au implementat acțiuni educaționale directe pentru copiii ante-preșcolari, preșcolari,
școlari și pentru tinerii și adulții care au părăsit sistemul educațional, iar
ultimul an a necesitat măsuri impuse de pandemie și de aceea am adaptat
activitățile din cadrul proiectului pentru mediul online.
Efectul generat de proiect se dorește
a fi unul sustenabil atât pentru sutele de copii implicați, cât și pentru cei 280
de profesori care participă la cursurile de îmbunătățire a competențelor și vor
continua să aplice noțiunile dobândite pe parcursul acestui proiect și pentru generații
următoare de elevi.
Aș aminti câteva din rezultatele realizate
până în prezent, în cadrul proiectului.
În primul rând, au fost modernizate
și dotate spațiile din școlile vizate, cu mobilier, echipamente didactice și
informatice – tablete, videoproiectoare, table interactive, echipamente
sportive; s-au desfășurat activități educaționale, ședințe de consiliere și
orientare cu elevii, programe de tip A doua șansă pentru tineri și adulți;
au fost organizate cursuri, seminarii, ateliere de lucru pentru îmbunătățirea
competențelor cadrelor didactice și a personalului de sprijin din școlile țintă,
fiind elaborată și o metodologie a sprijinului acordat.
În
prezent, sunt în pregătire mai multe sesiuni de focus grup, 3 ghiduri de bune practici
și un forum, care vor fi
diseminate online.
Ne dorim ca, de la an la an, rata
abandonului să se diminueze constant și ne propunem crearea unei sinergii locale
centrată pe dezvoltare educațională, la care sa participe toți membrii
comunității.