Eco-Școala, educație pentru o dezvoltare durabilă
Participarea unităţilor şcolare la Programul internaţional Eco-Schools reprezintă oportunitatea realizării unor acţiuni instructiv-educative complexe...
Andrada Cojocaru, 02.12.2019, 10:35
Cea de a
nouăsprăzecea grădiniță din județul Dolj a primit Steagul verde și distincția
de Eco-școală, devenind astfel membru cu drepturi depline al Fundaţiei de Educaţie pentru Mediul Inconjurător (FEE). Aceasta reuneşte 81
de organizaţii din 68 de ţări, care acţionează la nivel naţional în domeniul
educaţiei pentru o dezvoltare durabilă. Dintre acestea, în anul 2018, 67 de ţări au implementat Programul mondial
ECO-SCHOOLS. Pe plan mondial, Programul este susţinut de Uniunea
Europeană, UNESCO şi UNEP (Programul Naţiunilor Unite pentru Mediu). Detalii ne
oferă doamna professor Silvia Breben, coordinator zonal Eco Școala.
Prieteni
care iubesc natura, care iubesc acest pământ pe care trăim, desfășoară
activități, trag semnale de alarmă, fac acțiuni de conștientizare a populației
că suntem ăn mare pericol, că planeta noastră este în mare pericol,că trebuie
să facem ceva. Iar acest proiect este unul amplu, un proiect care nu se termină
niciodată.Trebuie să trăim cu spernața că România va fi din nou verde, iar
steagul verde asta ne spune, că noi am făcut fapte bune, că noi am făcut ceva pentru
această țară, că noi spunem suntem aici, vom face totul, inima noastră bate
pentru România.
Programul
Eco-Şcoala a debutat
pe mapamond ca program-pilot, în anul 1994, pornind de la necesitatea
implicării tinerilor în găsirea de soluţii la provocările impuse de
dezvoltarea durabilă la nivel local. Ȋn anul 2018 au participat 51 502 de şcoli din lume, din care 17 916 deţin Certificat de Eco-Şcoală şi Steagul Verde. Un număr de 19 800 465 de copiii şi tineri, peste 1 400 000 de cadre didactice dezvoltă
acest program în lumea întreagă.
Împreună învaţă să cunoască problemele
mediului în care trăiesc, devin conştienţi de necesitatea împlicării în rezilvarea
lor, fac legatura între problemele locale şi cele globale, înţeleg mai bine
problema dezvoltării durabile și devin protagonişti ai propriei lor educaţii.