Profesori Pregătiţi – Profesori Motivaţi
Rata crescută a sărăciei și numărul semnificativ de copii cu cerințe educaționale speciale (CES) în școlile din aceste regiuni, coroborate cu scăderea numărului unităților școlare (de masă și speciale) și cu lipsa de pregătire a cadrelor didactice...
Camelia Teodosiu, 08.08.2018, 08:07
Rata crescută a sărăciei și numărul
semnificativ de copii cu cerințe educaționale speciale (CES) în școlile din
aceste regiuni, coroborate cu scăderea numărului unităților școlare (de masă și
speciale) și cu lipsa de pregătire a cadrelor didactice în vederea lucrului cu
copiii cu nevoi speciale, conduc la scăderea gradului de incluziune școlară a acestora
și, implicit, către creșterea abandonului școlar.
De aceea, Proiectul Profesori
Pregătiţi – Profesori Motivaţi derulat
de Romanian Angel Appeal în parteneriat
cu cu Asociatia de Psihoterapii Cognitiv -Comportamentale din Romania si
FEDRA – Federatia pentru Drepturi si Resurse
pentru Persoanele cu Tulburariîşi propune dezvoltarea abilităţilor de lucru, prin formare
continuă, a cadrelor didactice specializate în cerinţe educaţionale speciale
necesare copiilor cu anumite dizabilităţi.
Obiectivele acestui proiect, precum
şi etapele derulării acestuia ne sunt prezentate de Adelaide Katerine Tarpan,
Manager proiect:
Am iniţiat
proiectul Profesori pregătiţi – Profesori motivaţi ca răspuns la nevoia de
sprijin în intergrarea şcoalară a copiilor cu tulburări din spectrul autist sau
cu alte cerinţe educaţionale speciale.
În perioada de concepere a
proiectului, am evaluat nevoile de formare în rândul cadrelor didactice din
cele şase judeţe vizate – Suceava, Botoşani, Galaţi, Brăila, Vaslui şi Prahova.
Iar raspunsurile au fost foarte convingătoare pentru noi:
– 34% dintre profesorii chestionaţi au menţionat că nu beneficiaseră de o
formare în ultimii 2 ani. Niciun fel de formare.
– 98% dintre respondenţi au sau au avut la clasă copii cu cerințe educaționale speciale.
– 78% dintre profesori menţionează că nu deţin informaţii sau cunoştinţe
suficiente pentru lucrul cu aceşti copii.
Proiectul propune un program complex de formare constând în cursuri online,
cursuri rezidenţiale, faţă în faţă cu lectori şi practică monitorizată.
Va fi un program complex, modern,
interactiv finanțat de FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin intermediul Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020 şi
sperăm că la finalul celor 30 de luni de proiect vom avea o mai mare
disponibilitate şi un mod incluyiv de a lucre, în rândul personalului selectat
din cele 13 şcoli care au copii cu cerințe educaționale speciale.