Dezvoltarea sustenabilă a turismului pe litoralul Mării Negre
România trebuie promovată mai mult şi mai bine peste hotare, pentru a atrage turişti străini. Şi, pentru început, ar trebui să vorbim mai mult despre lucrurile bune din ţara noastră şi mai puţin despre lipsuri.
Cristina Ghelasie, 29.11.2017, 13:23
Pornind de
la lipsa filmelor de promovare a României din aeronavele companiei naţionale şi
până la lipsa panourilor informative, peste tot mai sunt lucruri de făcut.
Este nevoie de mai multă unitate între operatorii din turism,
dar şi de o colaborare mai strânsă între mediul privat şi cel public, a fost de
părere parlamentarul european, Claudia Ţapardel.
Claudia Ţapardel,
parlamentar european: Implicarea trebuie să
vină, în primul rând, de la nivel local în promovarea turistică. Să ai o
colaborare strânsă între mediul privat de la nivel local şi autorităţi locale,
în ceea ce priveşte dezvoltarea destinaţiei turistice şi, într-adevăr, cred că
trebuie să se creeze şi această structură de management al destinaţiei, în care
să existe un parteneriat foarte strâns între public şi privat, deci un
parteneriat public – privat pentru dezvoltarea turismului este foarte important
la nivel local.
Şi… cine
a avut urechi de auzit s-a şi apucat de treabă. Una dintre organizaţiile
nonguvernamentale din Dobrogea a bătut palma cu mediul local de afaceri şi
împreună au lansat Tour-X, un proiect ce atrage turiştii de pe litoral către
cetăţile, cramele şi tradiţiile interetnice din sud-estul României. Se mândresc
deja că au reuşit să înlocuiască simplele vizite la unele obiective turistice,
cu adevărate experienţe, prin întoarcerea la viaţa simplă de la ţară.
Stănică Enache, preşedinte ONG Inomar
Cluster: Se poate pleca dintr-o staţiune, se ajunge la diferite destinaţii şi
acolo prezentarea… fie că e o cetate, o cramă sau o gospodărie are loc
într-un mod interactiv. Două – trei ore într-o gospodărie trec ca cinci minute
pe o plajă, datorită intensităţii experienţelor şi mirosurilor şi gusturilor,
tot ce înseamnă întoarcere la viaţa la ţară.
…spune Stănică Enache,
preşedintele ONGului care a dat viaţă acestui proiect. Circuitele turistice au
putut fi găsite, în premieră, vara trecută la recepţiile hotelurilor de pe
litoral sau prin rezervări online.
Despre
viitorul turismului, în cadrul blocului comunitar, s-a discutat mai mult în
cadrul dezbaterii din staţiunea Mamaia. Ministrul de resort, Mircea Titus
Dobre, a spus că este nevoie ca fondurile europene să fie destinate şi
activităţilor de agrement pentru că deşi avem obiective turistice importante,
turiştii nu au multe lucruri de făcut.
Şase luni
ne mai despart de viitorul sezon estival şi, până atunci, ar fi bine să avem
cel puţin trei obiective bifate: o promovare mai bună la nivel internaţional,
să fim mai vizibili online şi să organizăm festivaluri de muzică, ce pot atrage
pe litoral şi un alt fel de public decât cel cu care ne-am obişnuit.