Implicarea autorităților în implementarea Strategiei privind Piața Unică Digitală
Strategia Uniunii Europene privind Piața Unică Digitală reprezintă o temă de discuție ce s-a aflat tot mai mult pe agenda factorilor de decizie în ultimii ani.
România Internațional, 31.05.2019, 16:46
Strategia Uniunii Europene privind
Piața Unică Digitală reprezintă o temă de discuție ce s-a aflat tot mai mult pe
agenda factorilor de decizie în ultimii ani. În acest sens, Institutul European
din România a publicat un nou material în seria Working Papers & Policy Briefs cu referire la rolul
autorităților locale și regionale în implementarea Strategiei.
Autoarea lucrării, Mirela Mărcuț (asistent universitar în
cadrul Departamentului de Relații Internaționale și Studii Europene,
Universitatea din Oradea) aduce în discuție Strategia privind Piața Unică
Digitală, referindu-se la rolul autorităților locale și regionale și
necesitatea de a aduce inițiativele adoptate la nivel european cât mai aproape
de cetățeni. Un astfel de exemplu este programul Wifi4EU, prin intermediul
căruia autoritățile locale au putut aplica pentru finanțare în vederea dotării
spațiilor publice cu acces la internet.
Una dintre recomandările prezentate
de către autoare se referă la importanța
consolidării capacității autorităților regionale în a-și dezvolta propriile
strategii privind digitalizarea, pornind de la cadrul european. În felul
acesta, ar putea fi organizate consultări cu cetățenii în vederea obținerii de
informații cu privire la gradul de alfabetizare digitală, nevoia dezvoltării
anumitor competențe digitale ș.a.
Textul integral este disponibil în
limba engleză aici.
(Eliza Vaș, Institutul
European din România)