Investiții în infrastructura de transport a României
În cadrul Mecanismului pentru Interconectarea reţelelor de transport ale Europei, Comisia Europeană a anunţat finanţarea mai multor proiecte de infrastructură de transport, 10 dintre acestea fiind în România.
Laurențiu Văduva, 22.07.2020, 13:36
UE sprijină redresarea economică în toate statele membre prin injectarea a aproape 2,2 miliarde de euro în 140 de proiecte-cheie de transport. Acestea vor contribui la construirea pe întregul continent a legăturilor de transport care lipsesc, vor sprijini transportul sustenabil și vor crea noi locuri de muncă. Proiectele vor beneficia de finanțare prin intermediul Mecanismului pentru interconectarea Europei, schema de granturi a Uniunii Europene pentru infrastructura de transport.
În cazul României, Uniunea Europeană investește aproape 118 milioane de euro în cadrul a 10 astfel de proiecte. Iată-le pe cele mai importante:
Modernizarea liniei de cale ferată Gara de Nord București – Aeroportul Internațional Henri Coandă va beneficia de o finanţare europeană de 48.4 milioane de euro. Această legătură foarte necesară şi îndelung aşteptată va uşura mult accesul la Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Bucureşti, încurajând totodată oamenii din toată ţara să folosească trenurile.
Au fost alocaţi 9,4 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate al modernizării liniei de cale ferată Coşlariu – Cluj-Napoca. Proiectul de modernizare va analiza condiția actuală a liniei de cale ferată pentru a identifica zonele cu deficiențe; studiul de fezabilitate va ajuta la pregătirea pașilor necesari pentru urmatoarele etape ale proiectului.
17,4 milioane de euro a primit studiul de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată București – Craiova.
Va fi modernizată şi linia de cale ferată Apahida – Suceava, proiect căruia i-au fost alocaţi 26,7 milioane de euro.
Modernizarea liniilor și instalațiilor de cale ferată de la Complexul Feroviar București Nord este în studiu de fezabilitate, cu o finanţare de 4,3 milioane euro.
Proiectele au fost selectate pentru finanțare prin intermediul a două cereri de propuneri competitive lansate în octombrie 2019.
Pentru ambele cereri, după aprobarea de către statele membre, Comisia va adopta decizii oficiale de finanțare în zilele următoare.