Consiliul a adoptat concluziile asupra educației și pregătirii tinerilor pentru munca digitală
Consiliul Uniunii Europene şi-a adoptat, săptămâna trecută, concluziile privind activitățile digitale pentru tineret. Acestea au scopul de a le oferi tinerilor pârghiile necesare pentru a fi activi și creativi în societatea digitală.
Gabriela Mitrovici, 26.11.2019, 12:03
Consiliul Uniunii Europene şi-a adoptat, săptămâna trecută, concluziile privind activitățile digitale pentru tineret. Acestea au scopul de a le oferi tinerilor pârghiile necesare pentru a fi activi și creativi în societatea digitală.
Competențele digitale și alte competențe specifice secolului XXI joacă un rol crucial pentru independența, incluziunea socială, capacitatea de inserție profesională și viața de zi cu zi ale tinerilor. Decalajul digital trebuie eliminat, astfel încât toți tinerii, indiferent de mediul din care provin, să beneficieze de șanse egale de a-și îmbunătăți competențele digitale.
În acest scop, Consiliul invită statele membre să promoveze și să dezvolte politici și strategii pentru tineret menite să fie proactive în ceea ce privește dezvoltarea tehnologică și digitalizarea. Impactul digitalizării asupra societăților ar trebui luat în considerare când se elaborează politici care afectează viețile tinerilor. Strategiile pentru tineret ar trebui să includă obiective clare și măsuri concrete pentru dezvoltarea și punerea în aplicare a activităților digitale pentru tineret.
Statele membre ale Uniunii ar trebui să promoveze și să utilizeze platformele digitale și fizice existente pentru activități de învățare reciprocă, axate pe utilizarea tehnologiei digitale drept un instrument, o activitate sau un conținut. Trebuie, de asemenea, promovată și crearea de noi materiale pentru activitățile digitale pentru tineret, utilizând, printre altele, lista nevoilor în materie de formare propusă prin Planul de lucru al Uniunii Europene pentru tineret.
Tinerilor trebuie să li se ofere oportunități de a-și exersa și a-și îmbunătăți competențele digitale, inclusiv în domenii-cheie cum sunt alfabetizarea în domeniul informației și al datelor, comunicarea și colaborarea, crearea de conținut, siguranța și soluționarea problemelor. Modalitățile de învățare pot include învățarea prin experiență, mentoratul invers și cooperarea intergenerațională.
Statele membre trebuie să găsească metode pentru a promova un acces mai bun al tinerilor la servicii pentru ei prin utilizarea tehnologiilor digitale, mai ales al celor cu mai puține oportunități și al celor care trăiesc în zone rurale și îndepărtate, sau al celor pentru care contactele în persoană nu sunt posibile.