Măsuri necesare pentru asigurarea egalităţii de gen în mediul online
Comisarul european Mariya Gabriel a prezentat strategia pentru femei în sectorul digital și a subliniat potețialul cu care acestea pot contribui la creșterea economică.
Gabriela Mitrovici, 21.06.2018, 12:56
Conferința Digital4Her, desfășurată în urmă cu câteva zile la Bruxelles, a adunat un mare număr de antreprenori, academicieni și reprezentanți ai industriei digitale și ai sectorului public. Discuțiile s-au axat pe trei direcții principale: promovarea în rândul tinerelor fete a competențelor digitale și a științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii; construirea unei rețele pentru femeile antreprenor; și limitarea stereotipurilor de gen în mass-media.
În aprilie, de Ziua Internațională a Fetelor în IT, comisarul Mariya Gabriel, responsabil pentru economia și societatea digitale, a trimis o scrisoare miniștrilor de resort din toate statele membre ale Uniunii, semnată și de 76 de parlamentari europeni, prin care cerea o implicare mai activă în promovarea oportunităților pentru participarea femeilor în sectorul digital.
Strategia pentru femei în sectorul digital se ocupă, mai întâi, de cauza acestei discrepanțe de gen, și anume de ce fetele nu aleg studii sau locuri de muncă în IT; ce rol joacă presiunea socială și, mai ales, capacitatea presei de a influența alegerile.
La conferința Digital4Her, Mariya Gabriel a anunțat o serie de acțiuni concrete care vor ajuta la reducerea inegalității de gen din sectorul digital, concentrate pe trei piloni principali. „Primul pilon este axat pe faptul că era digitală aduce și o schimbare a stereotipului feminin, iar din acest motiv trebuie să ne folosim acum de tehnologia actuală, cu ajutorul important al presei, pentru a promova modele. Am cerut miniștrilor de resorst din toate statele membre un raport asupra bunelor practici, dar și a obstacolelor, inclusiv legislative, pentru a putea implementa, împreună, o serie de acțiuni concrete, care permit întărirea imaginii femeii – femeia creatoare, femeia inovatoare – imaginea femeii care va inspira fetele și băieții.
Al doilea pilon al strategiei noastre este atragerea mai multor fete în învățământul IT. Studiile pe care le avem arată că fetele sunt interesate de subiecte tehnologice, dar asta nu se vede în înscrierea lor la studii superioare în domeniu și cu atât mai puțin în carierele pe care le aleg.
Al treilea pilon al strategiei noastre este sprijinirea antreprenoriatului feminin, mai ales că în prezent doar 17% din cei 8 milioane de antreprenori din domeniul IT sunt femei. Vrem să cooperăm cu adevărat pentru realizarea unei rețele a femeilor antreprenori”.
În prezent doar 24 dintr-o mie de studenți la discipline digitale sunt fete, iar dintre acestea doar 6 au cu adevărat o carieră în acest sector.