Comisia majorează finanțarea pentru promovarea produselor agricole
Comisia Europeană va acorda pentru acest an o finanţare suplimentară pentru programele care vizează promovarea produselor agricole europene, atât la nivel mondial, cat şi în cadrul Uniunii. Este vorba de aproape 170 de milioane de euro.
Daniela Mănuță, 22.01.2018, 12:27
Campaniile de promovare a produselor agricole îşi propun să ofere noi oportunităţi de piaţă agricultorilor din Europa, industriei alimentare în general şi să contribuie, totodată, la consolidarea întreprinderilor existente. Potrivit Comisiei Europene, aproximativ două treimi din finanţarea disponibilă este destinată promovării produselor alimentare din Europa în ţările din afara spaţiul comunitar, în special în cele în care există un potenţial de creştere a exporturilor agroalimentare, precum Canada, Japonia, China, Mexic şi Columbia. Finanţarea sectorială va fi dedicată programelor care promovează creşterea durabilă. De asemenea, este prevăzută alocarea unei finanţări pentru campaniile menite să promoveze alimentaţia sănătoasă, creşterea consumului de fructe şi legume. Fonduri vor fi alocate şi pentru informarea consumatorilor cu privire la diferitele sisteme şi etichete de calitate ale Uniunii Europene, precum indicaţiile geografice sau produsele ecologice.
Comisarul pentru agricultură, Phil Hogan: În toată lumea consumatorii sunt interesaţi de calitatea mâncării şi de condiţiile în care este produsă. Agricultură europeană garanteză calitatea produselor , în care consumatorii pot avea încredere, şi de aceea vrem se le promovăm. Suntem mândri de îndelungatele noastre tradiţii înregistrate de-al lungul secolelor în regiunile Europei, de tehnicile de realizare a anumitor produse , care au fost împărtăşite din generaţii în generaţii.
În total, aproape 170 de milioane euro sunt disponibile pentru cofinanțarea programelor, în plus cu 27 de milioane de euro faţă de anul precedent Programele pot viza o gamă amplă de tematici, de la campanii generale privind alimentația sănătoasă la sectoare de piață specifice. Potrivit Comisiei Europene, așa-numitele programe simple pot fi prezentate de una sau mai multe organizații din aceeași țară a spatiului comunitar, iar programele multinaționale pot fi prezentate fie de cel puțin două organizații naționale din cel puțin două state membre, fie de una sau mai multe organizații europene. Grupurile comerciale, cele de producatori şi organisme agroalimentare responsabile pentru activităţi de promovare, sunt eligibile pentru a solicita finanţare prin intermediul cererii de propuneri lansate de Comisia Europeană. Propunerile trebuie prezentate până la data de 12 aprilie prin intermediul portalului specific. Comisia va evalua apoi propunerile şi va anunţa în toamnă care vor fi beneficiarii. Mai multe informaţii vor fi disponibile în cadrul unei serii de zile de informare care vor avea loc în întreaga Europă.