Jurnal românesc – 26.04.2022
Trei proiecte ale unor artiști români sunt prezente la cea de-a 59-a ediție a Bienalei Internaționale de Artă de la Veneția, care a fost deschisă la 23 aprilie. Expoziția Tu ești un alt eu – O catedrală a corpului, semnată de artista și regizoarea Adina Pintilie, a avut vernisajul la 21 aprilie, la Pavilionul României din Giardini della Biennale. Evenimentul a fost urmat de deschiderea instalației de realitate virtuală găzduită de Noua Galerie a Institutului Român de Cultură și Cercetare Umanistică din Veneția. Desemnată să reprezinte România la Bienală, expoziția Adinei Pintilie poate fi vizitată până la 27 noiembrie. Al doilea proiect este Encyclopedia of Relations, al artistei Alexandra Pirici, care participă, alături de peste 200 de artiști din toată lumea, la expoziția principală a Bienalei, numită The Milk of Dreams. Proiectul este reprezentat de o acțiune performativă continuă bazată pe întrupări ale relațiilor colective în biologie și botanică, susținută de șase dansatori. Coregrafia are loc în Pavilionul Central pe întreaga durată a Bienalei. Al treilea eveniment este expoziţia de pictură și instalații Răpirea din Serai, semnată de artistul Eugen Raportoru, ce are loc la iniţiativa Institutului European de Artă şi Cultură Romă şi este deschisă la sediul Institutului de Ştiinţe, Litere şi Arte din Veneţia. Participarea românească la Bienala Internațională de Artă de la Veneția este susţinută de Institutul Cultural Român.
Sorin Iordan, 26.04.2022, 11:22
Trei proiecte ale unor artiști români sunt prezente la cea de-a 59-a ediție a Bienalei Internaționale de Artă de la Veneția, care a fost deschisă la 23 aprilie. Expoziția Tu ești un alt eu – O catedrală a corpului, semnată de artista și regizoarea Adina Pintilie, a avut vernisajul la 21 aprilie, la Pavilionul României din Giardini della Biennale. Evenimentul a fost urmat de deschiderea instalației de realitate virtuală găzduită de Noua Galerie a Institutului Român de Cultură și Cercetare Umanistică din Veneția. Desemnată să reprezinte România la Bienală, expoziția Adinei Pintilie poate fi vizitată până la 27 noiembrie. Al doilea proiect este Encyclopedia of Relations, al artistei Alexandra Pirici, care participă, alături de peste 200 de artiști din toată lumea, la expoziția principală a Bienalei, numită The Milk of Dreams. Proiectul este reprezentat de o acțiune performativă continuă bazată pe întrupări ale relațiilor colective în biologie și botanică, susținută de șase dansatori. Coregrafia are loc în Pavilionul Central pe întreaga durată a Bienalei. Al treilea eveniment este expoziţia de pictură și instalații Răpirea din Serai, semnată de artistul Eugen Raportoru, ce are loc la iniţiativa Institutului European de Artă şi Cultură Romă şi este deschisă la sediul Institutului de Ştiinţe, Litere şi Arte din Veneţia. Participarea românească la Bienala Internațională de Artă de la Veneția este susţinută de Institutul Cultural Român.
Consulul general al României la Cernăuți, Irina Loredana Stănculescu, a participat, în a doua zi de Paşte, la o slujbă religioasă la Stejarul lui Ștefan cel Mare din Codrii Cosminului, situat în raionul Adâncata, din regiunea ucraineană. La ceremonie au prezenţi reprezentanți ai comunității românești din satele de pe Valea Siretului și din Lunca Prutului, profesori, medici, jurnalişti, studenți şi elevi din Nordul Bucoivinei. Agenţia BucPress transmite că slujba, în memoria arcașilor și răzeșilor din oastea lui Ştefan cel Mare, a fost oficiată de un sobor de preoţi români din regiunea Cernăuți şi că, din cauza războiului declanşat de Rusia în Ucraina, numărul celor prezenţi a fost mai mic anul acesta decât în cei precedenţi. Consulul general al României i-a felicitat pe membrii comunității românești din regiunea Cernăuți pentru că de trei decenii menţin vie această tradiţie de Paşte. Aproape 200.000 de etnici români trăiesc în această zonă şi reprezintă cel mai mare grup al minorității române din Ucraina.
Expoziţia A Map of the World as Seen by Him, semnată de Vlad Nancă, este deschisă în perioada 26 aprilie – 31 mai la Institutul de Artă Contemporană din Sofia în Bulgaria. Potrivit artistului, expoziţia este o meditaţie despre cine va deţine viitorul. El a început acest experiment în 2015 după descoperirea Kepler-452b, o exoplanetă cunoscută drept Pământul 2.0. Nancă s-a inspirat din arhitectura modernistă, din peisajul urban din Sofia în perioada socialistă, din astronautica sovietică şi din obsesia pentru progresul ştiinţific care şi-a lăsat amprenta în forma unor picturi murale şi mozaicuri pe teritoriul Europei de Est. În pregătirea expoziţiei, Nancă le-a redescoperit pe sculptoriţa bulgară Velichka Believa şi pe arhitectul Henrieta Delavrancea, o forţă conducătoare în modernismul românesc şi proiectant al mai multor clădiri din oraşul bulgăresc Balcic. Vlad Nancă s-a născut în 1979 la Bucureşti. A absolvit secţia de Fotografie şi Imagine a Universităţii Naţionale de Arte din capitală. S-a afirmat ca artist la începutul anilor 2000, iar lucrările sale au fost expuse la Bucureşti, Sibiu, Stuttgart, Viena, Bergamo, Trento şi Berlin.
Angajatorii din Spaţiul Economic European oferă, prin intermediul reţelei EURES România, 715 locuri de muncă pentru români în străinătate. Cele mai multe se găsesc în Germania – 283, unde sunt căutaţi muncitori în construcţii, lucrători în industria alimentară şi educatori. 155 locuri de muncă sunt disponibile în Belgia pentru muncitori necalificaţi în agricultură. Finlanda are nevoie de 107 mecanici, lucrători în agricultură, lucrători în metal şi muncitori în producţia de elemente din beton, iar Norvegia, 79 de operatori maşini industriale, muncitori piscicoli şi mecanici auto şi biciclete. Oferta completă şi detalii se găsesc pe site-ul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, anofm.ro, la secţiunea EURES. Cei interesaţi se pot adresa agenţiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă din zona de domiciliu sau de reşedinţă ale căror date de contact le găsesc, de asemenea, pe site-ul anofm.ro.