Dacă tot s-a observat că românii sunt pasionaţi de cumpărăturile la mall, de ce nu ar exista şi un mall dedicat produsului ţărănesc, şi-au spus fermierii, meşteşugarii şi micii procesatori din Ţara Făgăraşului şi nu numai.
Dacă tot s-a observat că românii sunt pasionaţi de cumpărăturile la mall, de ce nu ar exista şi un mall dedicat produsului ţărănesc, şi-au spus fermierii, meşteşugarii şi micii procesatori din Ţara Făgăraşului şi nu numai. Astfel, asociaţia "Creştem România Împreună" a lansat un nou proiect: site-ul malltaranesc.ro este magazinul online în care s-au înscris deja 120 de producători. De aici putem cumpăra nu doar mezeluri sau produse lactate, dulceţuri sau băuturi, pregătite în mod tradiţional în gospodării, ci şi produse meşteşugăreşti. Care este specificul acestui mall, ne-a spus Mihai Mihu, iniţiatorul proiectului. "Este o continuare firească a unui proiect în relansare acum, "România autentică" şi care anul trecut a lansat sub-proiectul "Adoptă un ţăran", componentă care avea ca specificitate o latură socială în sensul în care încercam să punem laolaltă familiile de la oraş cu gospodăriile de la ţară. Mallul ţărănesc reprezintă o componentă practică, ce are ca scop principal, să pună laolaltă mediul urban cu mediul rural sub pretextul vânzării de produse. Adoptă un ţăran, în decurs de aproape un an, a reunit aproape 900 de gospodării, iar pe partea cealaltă au generat un număr de aproximativ 2 mii de orăşeni, care şi-au manifestat dorinţa de a adopta ţărani, apărând în jur de 6 mii de adopţii. Acest fenomen de adopţie presupunea interacţiunea fizică între cele două părţi, între familia de la oraş şi gospodăria de la ţară, în ideea de a transmite mai departe tradiţii, obiceiuri, informaţii despre mediul rural. La Mallul Ţărănesc deja dimensiunea depăşeşte ceea ce a fost înainte "Adoptă un ţăran", în sensul în care în ultimele zile avem peste 250 de producători înregistraţi, urmează să intrăm în faza de analiză a acestora, şi pe partea cealaltă, în privinţa numărului de clienţi sunt undeva către 2 mii de oameni, înregistraţi în ultimele 3 zile."
Pentru a deveni parte din comunitatea Mallul ţărănesc, producătorii şi clienţii au de completat un formular foarte simplu, prin care se înregistrează, iar după aceasta, pe de-o parte clientul are posibilitatea de a opta pentru o gospodărie anume, de unde să cumpere produsele de care are nevoie sau are posibilitatea de a căuta printre categoriile de produse, agroalimentare şi de meşteşugărie şi artizanat, iar în baza selecţiilor pe care le face, să regăsească gospodării care produc produsul căutat.Un proces extrem de simplu,după cum ne-a spus Mihai Mihu, iniţiatorul proiectului, precizând că este vorba şi despre o educare a pieţei: "Cuvântul cheie e cuvântul educaţie. Asociaţia noastră are declarat ca scop a educa pe cât mai multe dimensiuni. Dacă este să ne referim la proiectul "România autentică" din care "Mallul ţărănesc" face parte, atunci vorbim atât de educaţie alimentară, de educaţie care ţine de achiziţia de produse bio, de produse care păstrează gustul...caracteristicile produselor de la bunicii noştri, ar pe partea cealaltă încercăm să facem educaţie şi către gospodari, oferindu-le informaţii de marketing, de ordin legal, încercând să creştem în ei un producător mult mai orientat către piaţă."
Produsele din mallul ţărănesc vor avea pe ele şi un cod, care poate fi scanat cu smarphone-urile, şi care prezintă informaţii despre producător. Mai mult, astfel de QR Code-uri vot fi afişate şi la poarta gospodarului care vinde produsele tradiţionale. Am aflat că cei mai mulţi gospodari care s-au înscris pe acest portal sunt din Ţara Făgăraşului, mai precis 50 de producători, restul fiind de la Mehedinţi până la Suceava şi din Constanţa până în Maramureş, a mai precizat Mihai Mihu şi a adăugat: "Obiectivul nostru este de a ajunge la sfârşitu anului undeva la 5 mii de producători, iar la sfârşitul anului viitor noi estimăm un număr de 25-30 de mii de ţărani care să facă parte din acest proiect, deservind cel puţin 200 de mii de familii de la oraş."
Dincolo de prezentarea obişnuită a produselor, anumite descrieri vor fi traduse şi în engleză. Mai mult, trebuie precizat că toate facilităţile prezentate anterior nu presupun vreun cost din partea ţăranilor sau meşteşugarilor. Iar preţul produselor pentru cumpărător, vor fi desigur mai mici. Vine cu detalii Mihai Mihu: "Asta intră sub auspiciile conceptului de lanţ scurt, mallul ţărănesc se înscrie perfect în acest concept, de a pune laolaltă, fără intermediari, cererea cu oferta. Noi sperăm, pe de-o parte, ca orăşenii să beneficieze de nişte preţuri raţionale din partea producătorilor şi pe partea cealaltă gospodarii să oferteze cu preţuri care să justifice munca lor şi nevoile pe care le au."
În acelaşi spirit al educării oamenilor către principii durabile, asociaţia "Creştem România împreună" revine cu un proiect de primăvară "Avem chiar de 1 aprilie un alt proiect la care ţinem foarte mult, se numeşte "Plantează România". Avem o serie de acţiuni care pentru această ediţie vor totaliza 170 de mii de puieţi plantaţi, în 25 de localităţi, unde aşteptăm un minim de 5 mii de voluntari implicaţi. Anul trecut rezultatele spun că am plantat 160 de mii de puieţi, cu 5 mii de voluntari şi 200 de organizaţii."
Linkuri utile
Copyright © . All rights reserved